2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Audi uruchamia na berlińskim kampusie EUREF jednostkę magazynującą energię zbudowaną ze starych akumulatorów

Materiał prasowy print

Monday June 17 2019
Audi uruchamia na berlińskim kampusie EUREF jednostkę magazynującą energię zbudowaną ze starych akumulatorów
Tweet

Audi elektryfikuje stolicę Niemiec. W kontekście minionego wyścigu Formuły E w Berlinie, cztery pierścienie uruchomiły na kampusie EUREF największą w Niemczech jednostkę magazynowania energii. Ma ona pojemność 1,9 MWh i zrobiona jest ze zużytych akumulatorów litowo-jonowych wykorzystywanych wcześniej w pojazdach testujących różne scenariusze interakcji pomiędzy samochodami elektrycznymi, a siecią energetyczną. Cel projektu: stworzenie inteligentnej sieci współpracy promującej transformację energetyczną.

Audi zobowiązało się do mobilności wolnej od zanieczyszczeń i ustaliło sobie klarowne cele na drodze do osiągnięcia tego zobowiązania. Do roku 2025, co trzecie nowo sprzedane Audi będzie wyposażone w napęd elektryczny. Do połowy następnej dekady cztery pierścienie oferować będą 30 zelektryfikowanych modeli. Wraz ze wzrostem liczby modeli elektrycznych, rośnie też ilość mobilnych jednostek magazynowania energii. Wiąże się to z ogromnym potencjałem, pod warunkiem, że możliwości ich pojemności zostaną odpowiednio wykorzystane. Stąd niezmiernie ważne jest zagadnienie integracji pojazdów elektrycznych z przemysłem energetycznym.

Gdyby jeden na dziesięć samochodów osobowych w Niemczech był elektryczny, odpowiadałoby to elastycznej jednostce magazynowania energii o pojemności prawie 200 GWh. Inteligentne połączenie samochodów elektrycznych z odnawialnymi źródłami energii może mieć pozytywny wpływ na proces transformacji energetycznej. Pozwoliłoby to na ładowanie z wykorzystaniem energii słonecznej lub wiatrowej – w zależności od tego, co aktualnie jest dostępne. Ponadto potencjalnie umożliwiłoby elastyczne reagowanie na krótkoterminowe wahania mocy w sieci. W celu urzeczywistnienia tej wizji, Audi współpracuje z partnerami z branży energetycznej (np. z firmą The Mobility House).

Jednostka magazynująca ustawiona na kampusie EUREF w Berlinie to zrobiony z betonu „pojemnik” o powierzchni  ok. 110 m2. Służy on jednocześnie jako pracujące w czasie rzeczywistym laboratorium, mające wiele innych zastosowań. Jednostka podłączona jest do berlińskiej sieci średniego napięcia, przesyłając do niej ok. jednego megawata mocy, co odpowiada średniemu zapotrzebowaniu ładowania ok. 200 samochodów elektrycznych. Dzięki pojemności 1,9 MWh, jednostka ta jest w stanie zasilać w energię elektryczną cały 5,5 hektarowy obszar naukowo – biurowego kampusu przez prawie dwie godziny.

Innym przykładem wykorzystania starych akumulatorów, są stacje szybkiego ładowania, na których samochody mogą się ładować z mocą do 175 kW. Aby pokryć wysokie zapotrzebowanie na energię elektryczną w najbardziej ekonomiczny sposób i nie obciążać nadmiernie lokalnej sieci energetycznej, jednostka magazynująca pełni też rolę swoistego bufora. Inteligentna integracja z siecią energetyczną pozwala magazynowi energii na absorpcję nadmiaru energii elektrycznej z energii wiatrowej i systemów fotowoltaicznych lub z elektrociepłowni znajdującej się na terenie kampusu. Kompensuje to wahania napięcia w sieci, przeciwdziała przeciążeniom sieci w godzinach szczytu oraz pomaga zapobiegać awariom zasilania, poprzez stabilizację sieci przesyłowej. Eliminacja przeciążeń w godzinach szczytu oraz kompensacja wahań częstotliwości zmniejsza koszty energii. Dodatkowo, zasilanie jest zoptymalizowane pod względem neutralności emisji CO2.

Ze względu na duże zróżnicowanie źródeł pozyskiwania energii odnawialnej występujące w okolicach Berlina, miasto to oferuje idealne wprost warunki do rozwoju inteligentnej sieci ładowania, która w przyszłości, ze względu na rosnącą liczbę samochodów elektrycznych, może być jeszcze poszerzona. W projekcie pilotażowym, którego elementem są farmy wiatrowe zlokalizowane w landach Brandenburgia i Meklemburgia  - Pomorze Przednie, partnerzy mają zamiar wykazać, w jaki sposób nadwyżka zielonej energii elektrycznej może zostać buforowana i odpowiednio zmagazynowana na terenie kampusu EUREF. W przypadku czasowej nadwyżki produkcji energii elektrycznej, turbiny wiatrowe nie musiałby być odłączane od sieci. Magazyn na terenie kampusu to niewielki budynek, ale służący zrównoważonemu energetycznie światu. To również niejako uzupełnienie istniejących już instalacji magazynowania nadwyżek energii elektrycznej, które Audi posiada już od roku 2013 w miejscowości Wertle.

Oprócz wykorzystania w badaniach nad interfejsami umożliwiającymi inteligentną integrację z siecią energetyczną przyszłości, jednostka magazynująca energię na kampusie EUREF umożliwia pozyskiwanie również innych informacji, z potencjałem włączenia ich do przyszłych projektów. Inżynierowie Audi testują włączanie stacjonarnych jednostek magazynujących energię do sieci energetycznej, tworząc tym samym sposób na ponowne wykorzystanie zużytych akumulatorów z samochodów elektrycznych – wykorzystanie sensowne i oszczędzające zasoby, mające na uwadze, że akumulatory te po demontażu z samochodu elektrycznego cały czas zachowują większość swej pojemności. Co więcej, Audi opracowuje również koncepcję efektywnego recyklingu akumulatorów ze zużytych już modułów jednostek magazynujących.

www.audi.pl

source: Audi

Keywords

audi, elektromobilność, energia odnawialna, EUREF, magazyn energii

Related articles

  • Jak często należy wykonywać serwis pompy ciepła? Komu go zlecić?
  • Grupa RENEX zaprezentowała premierową Linię Produkcyjną REECO podczas Targów Productronica 2025
  • Grupa RENEX na Warsaw Industry Week 2025 – kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego
  • CHARX control modular: Sterownik ładowania pojazdów elektrycznych, który spełnia rosnące wymagania rynku
  • Sprężone powietrze pod pełną kontrolą – jak komponenty od ifm electronic pomagają zredukować straty w fabrykach?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
11 Dec Training

Część 1 - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Wrocław 11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP