2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Kryzys pandemiczny nasilił zainteresowanie sektora przemysłowego robotyzacją. Roboty AMR przejmują coraz więcej zadań w intralogistyce

Materiał prasowy print

Thursday September 02 2021
Kryzys pandemiczny nasilił zainteresowanie sektora przemysłowego robotyzacją. Roboty AMR przejmują coraz więcej zadań w intralogistyce
Tweet

Pandemia stworzyła poważne zagrożenia dla ciągłości procesów przemysłowych. Odpowiedzią na problemy rynku pracy stała się robotyzacja. Zainteresowanie inteligentnymi technologiami jest doskonale widoczne w transporcie wewnętrznym. Już teraz roboty AMR są zdolne przejąć większość zadań intralogistycznych. Zapewniają bezpieczeństwo wewnętrznych łańcuchów dostaw i optymalizację kosztów transportu.

Zmianę, której katalizatorem stała się pandemia, można porównać do przeobrażeń w gospodarce, jakie miały miejsce po kryzysie z lat 2008-2012. Jesteśmy właśnie świadkami tworzenia „nowej normalności”, której awangardą są m.in. inteligentne, autonomiczne roboty transportowe. 

Czym są roboty AMR? 

AMR (Autonomous Mobile Robots) to samobieżne, autonomiczne wózki transportowe. Są rozwinięciem konstrukcji robotów AGV (Automated Guided Vehicle). Zasadnicza różnica wynika ze znaczenia słów automatyczny i autonomiczny. Roboty AGV poruszają się tylko po ustalonych trasach. Znacznikami trasy mogą być m.in. pętle indukcyjne (przewód elektryczny w posadzce), taśmy refleksyjne i taśmy magnetyczne. Robot AMR nie wymaga żadnych znaczników w przestrzeni fizycznej.

– Nasze roboty AMR, VERSABOTY, nawigują w oparciu o cyfrową mapę – mówi Michał Walęcki, Dyrektor Techniczny – Robot sam mapuje środowisko pracy przy pierwszym przejeździe po hali. Po otrzymaniu zadania transportowego VERSABOT autonomicznie wybiera optymalną trasę. Maszyna dynamicznie reaguje na zmiany w środowisku pracy: sprawnie omija przeszkody statyczne i błyskawicznie zatrzymuje się w przypadku pojawienia się na trasie innych pojazdów lub ludzi – dodaje Michał Walęcki.

Aby uzyskać maksymalną wydajność przewozów, robot AMR cały czas współpracuje z fleet managerem. Oprogramowanie, pracujące na centralnym serwerze, zarządza zleceniami transportowymi robotów: określa punkty poboru, dostaw, okresy oraz miejsca postoju i ładowania baterii. Jednak nawet w przypadku zerwania łączności z systemem, VERSABOTY realizują bez zakłóceń przydzielone zadania.

Możliwości autonomicznych robotów

Robot AMR VERSABOT to uniwersalna platforma transportowa, na której można zamontować różne typy osprzętu. VERSABOTY są oferowane w trzech podstawowych konfiguracjach:

  • AMR z hakiem (sprzęgiem) do holowania – osprzęt jest przeznaczony do holowania wózków typu „dolly”: robot podjeżdża pod wózek, dzięki czemu nie zwiększają się gabaryty całego zestawu,
  • AMR do transportu palet – maszyna wjeżdża pod paletę, podnosi ją i przewozi do określonego miejsca i odkłada ładunek na specjalnie przygotowane stanowisko: wszystkie operacje odbywają się w pełni autonomicznie,
  • AMR współpracujący z przenośnikiem rolkowym – robot może odbierać i dostarczać ładunki na przenośniki rolkowe: VERSABOTY zapewniają elastyczne tworzenie wewnętrznych łańcuchów dostaw z wykorzystaniem już istniejących przenośników. 

5 korzyści z wdrożenia VERSABOTÓW 

Flota robotów AMR jest inteligentną alternatywą dla tradycyjnej intralogistyki. Z jednej strony dla wózków widłowych i pociągów intralogistycznych – z drugiej dla przenośników rolkowych. Wdrożenie VERSABOTÓW pozwala uzyskać pięć podstawowych korzyści:

  • optymalizacja kosztów – inwestycja we wdrożenie robotów AMR zwraca się w ciągu 1-2 lat – po tym okresie autonomiczny, pracujący bez operatora robot, staje się najtańszym z dostępnych na rynku urządzeń transportu bliskiego,
  • utrzymanie ciągłości produkcji – robot jest zawsze gotowy do pracy, nawet przez trzy zmiany bez przerwy: jeżeli maszyna ulegnie uszkodzeniu czy awarii, można ją „w locie” zastąpić inną,
  • wzrost wydajności – brak przerw i pełna przewidywalność działania sprawia, że roboty AMR mają bardzo wysoką i niezmienną w czasie wydajność, 
  • większe bezpieczeństwo pracy – roboty nie ulegają emocjom, nie dekoncentrują się i nie męczą, co przekłada się na wzrost bezpieczeństwa transportu wewnętrznego,
  • łatwa modernizacja – intralogistyka oparta na robotach AMR jest elastyczna oraz łatwa w modyfikacji: zmiany w systemie transportu wewnętrznego nie wymagają kosztownego przezbrajania maszyn – wystarczy przydzielić robotom nowe zadania.

https://versabox.eu/pl/

source: Versabox

Keywords

amr, automatyka, intralogistyka, logistyka, logistyka magazynowa, robotyzacja

Parts of the series

Polskie firmy rewolucjonizują logistykę wewnętrzną

Polskie firmy rewolucjonizują logistykę wewnętrzną

More
Mateusz Wiśniowski, CTO Robotics Expert i współzałożyciel spółki VersaBox

Autonomicznie i mobilnie – potencjał w transporcie i nie tylko

More
Polski producent w walce z… korkami robotów

Polski producent w walce z… korkami robotów

More
Przemysł postpandemiczny skraca drogę do robotyzacji

Przemysł postpandemiczny skraca drogę do robotyzacji

More

Related articles

  • CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
11 Dec Training

Część 1 - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Wrocław 11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP