2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

SEW odNOWA – nowy program serwisowy

Materiał prasowy (SEW-EURODRIVE) print

Wednesday December 03 2014
SEW odNOWA – nowy program serwisowy
Tweet

SEW odNOWA to projekt EKO2: Ekonomicznie dla Klientów i SEW-Eurodrive oraz Ekologicznie dla naszego wspólnego środowiska.

Żyjemy w świecie automatyzacji procesów wytwórczych, niewyobrażalnych wcześniej wydajności i wciąż rosnących zdolności produkcyjnych. Produkcja komponentów osobno ( często na dalekim wschodzie) oraz montaż urządzeń na lokalnych rynkach to podstawowy schemat wytwarzania dóbr. Uzupełnieniem procesu jest perfekcyjna logistyka oraz supersystemy zarządzania łańcuchami dostaw.

Proces wytwarzania opanowany do perfekcji, ceny produktów wskutek rywalizacji producentów coraz przystępniejsze. Co z jakością produktów, jeśli procesy wytwarzania są tak rozkładane w czasie i przestrzeni? Ogólnie nieźle – niekoniecznie wszystkie dzisiejsze produkty są niskiej jakości - są lepsze i gorsze w zależności od cen i marek, bo rynek już odrzuca „jednorazówki”. Na pewno dzisiejsze produkty są bardziej zoptymalizowane pod względem żywotności, aby nie zawierały zbędnego kosztu i tak niewykorzystywanych przez użytkowników przewymiarowanej solidności.

Ale nawet produkty drogie i markowe nie są dziś produktami przekazywanymi przez użytkowników z „pokolenia na pokolenie”.

Producenci dóbr i ich użytkownicy połączyli interesy na następującej definicji: produkt powinien służyć bezawaryjnie, lecz tylko przez zdefiniowany okres eksploatacji. Potem proces złomowania, utylizacji, recyklingu czy jeszcze inny rodzaj unicestwienia i nabycie nowego produktu na kolejny okres eksploatacji.

Jak się ma do powyższego projekt SEW odNOWA? Teoretycznie odnawianie używanych urządzeń to jak działanie na przekór współczesnemu schematowi powstawania produktów. I rzeczywiście – SEW rozpoczyna promocję innego podejścia do sprawy, ponieważ znajduje ku temu istotne powody. I nie tylko dlatego, że środki produkcji ( jak motoreduktory, przekładnie czy silniki) niekoniecznie wytwarzane są według schematu wytwarzania dóbr konsumpcyjnych, który opisany został powyżej.

  Powód pierwszy to surowce – nie przybywa ich lecz ubywa

Są coraz trudniej pozyskiwane, coraz droższe i często wykorzystywane do uzależniania przez potencjalnych dostawców. Trzeba zacząć je szanować.

 Powód drugi to ekologia – temat na topie

Pozyskiwanie surowców oraz ich obróbka, aby pozyskać z nich materiały do produkcji dóbr nie wpływają korzystnie na środowisko naturalne. Stąd motywatory w postaci restrykcji unijnych i światowych organizacji odnośnie emisji CO2.

Powód trzeci to zwykła logika oparta o zasady biznesowe

W przypadku wciąż konserwatywnie solidnych motoreduktorów, czy przekładni SEW-Eurodrive nawet wieloletnie cykle eksploatacyjne nie powodują jednoczesnego zużycia wszystkich podzespołów – łącznie z obudowami.

Zużywają się elementy eksploatacyjne jak tarcze hamulcowe, uszczelnienia, łożyska czy ewentualnie niektóre koła zębate. W przypadkach zadziałania czynników zewnętrznych może dodatkowo zostać zniszczony wał czy tuleja drążona. Zatem na zakończenie cyklu eksploatacyjnego produkt wciąż zawiera komponenty, które są w stanie przepracować kolejny cykl eksploatacyjny.

W program SEW odNOWA oferuje przywracanie pełnej funkcjonalności napędom, które zawierają sprawne podzespoły i spełniają kryteria regulaminu programu. To nie forma recyklingu, czy remontu z użyciem jakiejkolwiek obróbki materiałowej zmieniającej jakiekolwiek wymiary – jak rozwiercanie gniazd łożyskowych czy szlifowania wałów na inne średnice. Wysłużone napędy są rozmontowywane, a wszystkie podzespoły zostają weryfikowane w serwisie fabrycznym SEW-Eurodrive.

Wyselekcjonowane podzespoły każdego napędu, które wciąż zachowują całkowitą przydatność uzupełniane są o podzespoły fabrycznie nowe i na bazie tych komponentów odbudowywany jest motoreduktor czy przekładnia na regularnej linii produkcyjnej SEW-Eurodrive w Łodzi.

Klientowi oferujemy więc po rewitalizacji napęd, który w dużej części składa się z jego pierwotnych podzespołów plus elementy całkowicie nowe. Z pełną gwarancją na całość. Rozsądna kalkulacja kosztów, szybsze terminy realizacji niż w przypadku nowych jednostek, wzgląd na kwestię surowców w przyszłości oraz aspekt ekologiczny to argumenty przemawiające za naszym programem – mówi Stanisław Nawracaj, Dyrektor ds.Techniczno-Handlowych, SEW-Eurodrive Polska. – Nasze podejście do tematu rewitalizacji wysłużonych napędów nie jest nowością – przed laty również opłacało się remontować solidne produkty i tak robiono. Dlaczego? Ponieważ nowe produkty były wtedy drogie, trudno osiągalne a czasem nawet niedostępne – dodaje Stanisław Nawracaj.

Stanisław Nawracaj
Dyrektor ds.Techniczno-Handlowych
SEW-Eurodrive Polska

www.sew-eurodrive.pl

source: SEW-Eurodrive Polska

Keywords

program serwisowy, Sew-Eurodrive

Related articles

  • CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
  • Efektywność energetyczna przedsiębiorstwa i jej audyt – poradnik ekspertów z Efektywniej.pl
  • Pierwsza orkiestra, w której wykorzystano kamery monitoringu, głośniki oraz sztuczną inteligencję
  • Przygotowywanie kawy z wykorzystaniem cobota Techman TM12 – demonstracja funkcjonalności systemu wizyjnego w wykonaniu firmy „Robotycy”
  • Bezpieczeństwo w centrum dyskusji Kongresu Polska Moc Biznesu

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
11 Dec Training

Combo - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe - efektywna ocena zgodności i ocena ryzyka maszyn

Wrocław 11–19 December 2025
11 Dec Training

Część 1 - Dyrektywa maszynowa i nowe rozporządzenie (UE) maszynowe w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Wrocław 11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP