2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2023

Automation11/2023

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Railway Industry

Nowoczesna infrastruktura kolejowa - czym się powinna charakteryzować?

Materiał prasowy print

Wednesday August 02 2023
Nowoczesna infrastruktura kolejowa - czym się powinna charakteryzować?
Tweet

Szybki transport jednostkami, zapewniającymi bezpieczeństwo i komfort pasażerów, możliwy jest tylko dzięki nowoczesnej infrastrukturze kolejowej, która obejmuje zarówno linie kolejowe i budynki, jak również urządzenia zabezpieczające, sygnalizacyjne i łącznościowe. W ramach modernizacji polskiej infrastruktury w ostatnich latach prowadzony jest szereg działań, które mogą zrewolucjonizować transport kolejowy. Jakie to działania i jakie korzyści mogą przynieść pasażerom?

Nowe technologie i systemy infrastruktury torowej

Chęć poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy jest motorem do poszukiwań nowych rozwiązań technologicznych w obrębie infrastruktury torowej. Z tego względu implementowane są zaawansowane technologie, wśród których wymienić można między innymi system pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV, system RCS, system VeloGleis, systemy smarowania szyn na łukach czy maty wibroizolacyjne.

System pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV ma za zadanie kontrolę stopnia obciążenia pojazdów szynowych i rozłożenia ciężaru, a także ocenę geometrii kół pojazdów. Za jego pomocą można więc określić poziom bezpieczeństwa przewozu i w razie potrzeby zreorganizować bądź zredukować obciążenie taboru. System ten znajduje zastosowanie w pociągach towarowych, a pomiary wykonywane są podczas biegu pociągów.

System RCS składa się z profili elastomerowych oraz węzłów kotwiących, których konstrukcja umożliwia zamontowanie ich na praktycznie każdym odcinku torowisk tramwajowych. Ich działanie ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa torowisk, a także izolację prądów błądzących, redukcję hałasu oraz wstrząsów.

System VeloGleis pozwala tworzyć jednolite powierzchnie w miejscach przecięcia torowiska z przejściami dla pieszych lub przejazdami dla rowerów. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnych profili elastomerowych, które uzupełniają rowek szyny. Efektem zastosowania systemu VeloGleis jest zwiększenie bezpieczeństwa przejazdów jednośladów i wózków inwalidzkich oraz komfortu poruszania się.

Systemy smarowania szyn na łukach stosowane są w celu redukcji drgań i hałasów, ale też zwiększenia wytrzymałości szyn na zużycie. Ich wykorzystanie w infrastrukturze kolejowej przekłada się na komfort zarówno pasażerów, jak również osób mieszkających w bezpośrednim sąsiedztwie torowisk.

Jednym z najskuteczniejszych systemów smarowania szyn na łukach jest smarownica CL-E1. Po zakończeniu przez MMR Group TransComfort poligonu badawczego na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów-Oświęcim, 2 marca 2023 r. system CL-E1ws BA otrzymał dopuszczenie od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do stosowania na liniach kolejowych spółki.

Maty wibroizolacyjne mają za zadanie tłumić drgania i wibracje, które powstają na skutek przejazdu pociągów. Nowoczesne maty zrobione są z komponentów wykazujących dużą odporność na zmienne czynniki zewnętrzne oraz posiadających dobre właściwości tłumiące. Do najlepszych mat wibroizolacyjnych dostępnych na rynku zaliczyć możemy elastomerowe maty SEALABLE.

Nowoczesne technologie pozwalają na znaczące usprawnienie polskiego systemu kolejowego, eliminację ryzyka i poprawę komfortu podróży. Dostępne urządzenia i systemy oferowane przez MMR Group TransComfort mają realny wpływ na rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce.

source: MMR Group TransComfort

Keywords

automatyka, bezpieczeństwo, branża kolejowa, MMR Group TransComfort

Related articles

  • Modernizacja linii tramwajowych z wykorzystaniem PSS4000. Udana inwestycja ZUE S.A.
  • Nowoczesna diagnostyka sieci trakcyjnej. Laur Innowacyjności dla systemu SPiDST Łukasiewicz – PIAP
  • Wiek cyfrowy w kolejnictwie. Digitalizacja i standaryzacja technologii sygnalizacji
  • Gotowi na wiek cyfrowy w kolejnictwie?
  • Przyciski otwarcia drzwi i oświetlenie LED w pojazdach kolejowych

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
14 Dec Training

Dyrektywa maszynowa w szczegółach, czyli jak profesjonalnie zorganizować ocenę zgodności i ocenę ryzyka maszyn?

Wrocław 14–15 December 2023
21 Dec Training

Ćwiczenia praktyczne "Krok po kroku do CE wg dyrektywy maszynowej"

Wrocław 21–22 December 2023
17 Jun Trade fair

ANEXPO 2024

Praga 17–19 June 2024
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP