2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
Articles
  • Building Automation
  • Safety
  • Druk 3D
  • Electrics
  • Energy
  • Energia
  • Building Automation
  • Communication
  • Computers and HMI
  • Building Automation
  • Assembly and Conveyance
  • Software
  • Pneumatics
  • Measurements
  • Prawo i normy
  • Przemysł 4.0
  • Robotics
  • Control
  • Visions Systems
  • Drives
  • Technika łożyskowa
  • Technologia obróbki
  • Services
  • Building Automation
  • Others
Expand all
  • Home page
  • Articles
  • Drives

Energooszczędne rozwiązania napędowe firmy SEW-Eurodrive

SEW Eurodrive print

Tuesday September 07 2010
Silniki SEW_Eurodrive

Silniki SEW_Eurodrive

Tweet

Czasami, aby osiągnąć dodatni bilans energetyczny, wystarcza zastosowanie jednego komponentu napędowego o odpowiedniej sprawności energetycznej. Jednak jedynie skalowalne zestawy, które mogą być dostosowywane do indywidualnych wymagań klienta, są w stanie stworzyć z energooszczędnych komponentów napędowych imponujące rozwiązania energooszczędne, gwarantujące sprawność energetyczną systemu.

 

SEW-EURODRIVE, światowy producent systemów napędowych dla przemysłu, stworzył energooszczędne rozwiązania oparte na własnej, sprawdzonej koncepcji modułowej. Koncepcja taka zapewnia ograniczenie zużycia energii, a przy tym oszczędność zasobów i ochronę środowiska.

Wspomniana koncepcja obejmuje także doradztwo energetyczne firmy SEW-EURODRIVE, oparte na wszechstronnym doświadczeniu w stosowaniu wszystkich komponentów techniki napędowej.

Silniki elektryczne należą do podstawowych komponentów systemów napędowych. Jeśli chodzi o energooszczędność, silniki podlegają międzynarodowym normom efektywności energetycznej.

 
W porównaniu z międzynarodowymi normami obecne przepisy europejskie dość łagodnie traktują kwestię efektywności silników elektrycznych. W tej chwili do obrotu i użytku w Europie dopuszczone są urządzenia wszystkich klas efektywności, włączając w to klasę EFF3.

ezembed

Oznaczenie silników SEW-EURODRIVE:

  • DR S: silnik standardowy, zgodny z klasą EFF2 (IE1)
  • DR E: silnik o wysokiej sprawności, zgodny z klasą EFF 1 (IE2)
  • DR P: silnik o bardzo wysokiej sprawności, zgodny z klasą EFF Premium (IE3).

Od 16 czerwca 2011 r. w Europie obowiązywały będą nowe wytyczne do dyrektywy EUP (Energy Using Products), dotyczące napędów elektrycznych - Lot 11. Od momentu wprowadzenia EUP należy zwrócić również uwagę na nowe nazewnictwo gradacji współczynników:

  • EFF2 = IE1
  • EFF1 = IE2
  • Premium = IE3.

Nowe przepisy przewidują, że:

  • klasa efektywności IE1 (= EFF2) będzie zabroniona
  • klasa efektywności IE2 (= EFF1) będzie obowiązkowa
  • klasa efektywności IE3 (= EFF Premium) będzie dobrowolna.

Prawdopodobnie od 2015 r. klasa IE3 (Premium) będzie obowiązkowa dla silników o mocy powyżej 7,5 kW.

Zmiany w dyrektywie EUP wynikają z konieczności zharmonizowania europejskiego prawa z dziedziny efektywności energetycznej z przepisami stosowanymi w innych krajach, gdzie od dawna obowiązują zaostrzone normy. W Australii i Nowej Zelandii od 2006 r. (MEPS 2006) przepisy zabraniają stosowania silników standardowych (IE1). W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie przepisy zabraniają stosowania silników standardowych (IE1) już od 1997 r., a od stycznia 2011 r. obowiązkowe będzie stosowanie silników klasy Premium (IE3). W tych dwóch krajach dodatkowo dostępna będzie nowa norma Super Premium (IE 4). W Brazylii klasa efektywności EFF3 została wycofana w 2002 r. (Procel 2002), natomiast najnowsze, obowiązujące od 2010 r. przepisy zabraniają stosowania także silników standardowych (IE1), jako normę wprowadzając klasę IE2.

Normy unijne w odniesieniu do silników energooszczędnych, zgodnie z Dyrektywą UE – EUP 2005/32/EC
TERMIN ZABRONIONE DOZWOLONE
od
16 czerwca 2011 r.
silniki standardowe o niskiej sprawności IE1 silniki o sprawnościach IE2 oraz IE3
od roku 2015 silniki typu IE1 oraz IE2 o mocy znamionowej powyżej 7,5 kW silniki o sprawnościach IE2 o mocy znamionowej w granicach od 0,75 kW do 7,5 kW oraz IE3
od roku 2017 silniki typu IE1 oraz IE2 silniki o sprawności IE3

Najnowsza rodzina silników serii DR firmy SEW-EURODRIVE została stworzona z myślą o przyszłych wymaganiach dotyczących energooszczędności. SEW-EURODRIVE oferuje obecnie silniki energooszczędne we wszystkich klasach sprawności EEF2, EEF1 oraz Premium. Szczegółowe informacje o produkcie na stronie www.sew-eurodrive.pl.

SEW-EURODRIVE to lider na rynku nowoczesnych układów napędowych – dlatego proponuje klientom niestandardowe rozwiązania najwyższej klasy, takie jak mechatroniczny system napędowy MOVIGEAR®, który już dziś znacznie przewyższa wymogi klasy sprawności IE4 (silniki o najwyższej sprawności – Super Premium Efficiency). Więcej szczegółowych informacji na stronie www.movigear.pl, specjalnie poświęconej temu zagadnieniu.

Efektywność energetyczna - wyższa efektywność energetyczna przy zmniejszonych kosztach operacyjnych i kosztach energii

movigear_stromverlauf_pl

W wielu branżach, np. w przemyśle samochodowym, spożywczym lub napojów, w logistyce portów lotniczych lub w ogólnej intralogistyce, termin Total Costs of Ownership (TCO, całkowite koszty posiadania) coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.

Dla tych branż mechatroniczny system napędowy MOVIGEAR® to nie tylko inwestycja w inteligentną i przyszłościową technologię napędową, lecz również zapewnienie sobie natychmiastowego obniżenia kosztów zużycia energii.

Można przedstawić to za pomocą prostej reguły:

Pnakłady = Pkorzyści + Pstraty

Oznacza to, że koszty doprowadzonej energii elektrycznej Pnakłady można obliczyć z wymaganej w rzeczywistości energii mechanicznej Pkorzyści i strat Pstraty, związanych ze sprawnością całkowitą napędu.

Dzięki zastosowaniu systemu napędowego MOVIGEAR® nie tylko aktywnie uczestniczy się w ochronie zasobów naturalnych i środowiska, ale też uzyskuje się rzeczywiste oszczędności.

Inne aspekty oszczędności energii:

  • Sprawność energetyczna systemu MOVIGEAR® przyczynia się do redukcji emisji CO2, a więc sprzyja ochronie środowiska.
  • System MOVIGEAR® znacznie redukuje zapotrzebowanie na moc bierną w porównaniu z silnikami zasilanymi bezpośrednio z sieci. Zapewnia to przestrzeganie dopuszczalnych wartości mocy biernej.

Rozwiązania aplikacyjne

  • przenośniki taśmowe
  • przenośniki paletowe
  • przenośniki rolkowe i kołowe
  • przenośniki ślimakowe
  • przenośniki do kontenerów
  • przenośniki łańcuchowe oraz zgarniające

p

psb intralogistics GmbH, Pirmasens, Niemcy, technika transportowa i magazynowa

sb intralogistics GmbH, Pirmasens, Niemcy
Technika transportowa i magazynowa

Firma psb intralogistics GmbH opracowuje i wdraża zintegrowane systemy przepływu materiałów do celów produkcyjnych i dystrybucyjnych. Jeden ze swoich ostatnich projektów firma realizowała w nowej fabryce przekładni przemysłowych firmy SEW-EURODRIVE w Bruchsal.

Zrealizowana jednostka logistyczna w dziale odbioru towarów składa się z bufora paletowego oraz linii transportowej z·przenośnikiem pionowym transportującym dostarczany towar do magazynu drobnych części. 60 jednostek MOVIGEAR®-SNI w połączeniu z·MOVIFIT®-SNI gwarantuje perfekcyjne działanie techniki napędowej w systemie.

Alternatywną możliwością jest zastosowanie binarnego sterowania dla pojedynczych urządzeń lub interfejsu ASi umożliwiającego proste i ekonomiczne sterowanie systemem.

 

 

SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5, 92-518  Łódź
tel. +48 42 676 53 00,
faks +48 42 676 53 49
www.sew-eurodrive.pl
sew@sew-eurodrive.pl
www.sew-energooszczednosc.pl

Keywords

silnik elektryczny, system napędowy

Related articles

  • Moduły SMS Bosch Rexroth – łatwe manipulowanie małymi elementami
  • Zintegrowana regulacja temperatury
  • Pasy napędowe, pasy klinowe: popularni producenci i dystrybutorzy
  • Technika napędowa
  • Jak dobrać serwomechanizm do aplikacji?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP