2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 9/2023

Automation9/2023

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
  • Home page
  • News

Zakłady Audi Neckarsulm czynią kolejny krok ku w pełni osieciowanej fabryce

Materiał prasowy print

Friday February 12 2021
Zakłady Audi Neckarsulm czynią kolejny krok ku w pełni osieciowanej fabryce
Tweet

Systematyczny postęp w kierunku w pełni osieciowanej fabryki: Audi w Neckarsulm jest pierwszym zakładem w Grupie Volkswagen wykorzystującym technologię RFID (radio-frequency identification) do identyfikacji pojazdów na przestrzeni całego procesu produkcyjnego, kładąc tym samym kolejny kamień węgielny pod w pełni zinformatyzowaną produkcję. W procesie wytwarzania elektrycznego Audi e-tron GT, po raz pierwszy zastosowano udoskonalony nośnik danych RFID.

– Zastosowanie jednolitych, innowacyjnych technologii to podstawa wizji w pełni osieciowanej i zdigitalizowanej produkcji przyszłości. Zakład w Neckarsulm będzie odgrywał wiodącą rolę w cyfrowej produkcji i logistyce oraz opracowywał i testował inteligentne rozwiązania cyfrowe dla całej Grupy – skomentował Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki.

Pierwsze zastosowanie RFID w sekcjach technicznych

Sama technika nie jest nowa: Audi i inne marki Grupy Volkswagen od lat wykorzystują RFID do identyfikacji pojazdów w takich obszarach, jak linia montażowa i produkcja karoserii. Jednak fabryka Audi w Neckarsulm będzie teraz pierwszym zakładem w Grupie, który wdroży to rozwiązanie we wszystkich działach technicznych i w całym procesie produkcyjnym. Każdy wyprodukowany tu model Audi - od Audi A4 po w pełni elektryczne e-tron GT – już w pierwszej fazie produkcji, na etapie produkcji karoserii, zostanie wyposażony w nośnik danych RFID ("tag") składający się z chipa i anteny. Identyfikator zostanie umieszczony w prawej tylnej części nadwozia i pozostanie na pojeździe podczas jego przejścia przez lakiernię i linię montażową, aż do momentu dostarczenia go do klienta. Chip zawiera numer identyfikacyjny. Kluczowe informacje o pojeździe, takie jak wygląd nadwozia, lakier, układ napędowy i wyposażenie danego samochodu, mogą w obszarach produkcyjnych zostać pobrane za pomocą czytnika. Gwarantuje to między innymi, że każde Audi zjeżdżające z taśmy produkcyjnej jest zgodne z konfiguracją, którą nowy właściciel wybrał u dealera Audi lub w domu.

Fundament w pełni osieciowanej produkcji samochodów

Wcześniej odpowiednie skonfigurowanie pojazdu wymagało użycia wielu innych rozwiązań, a także w niektórych przypadkach papierowych dokumentów, co uniemożliwiało połączenie wszystkich sekcji technicznych w jednym procesie.

– Wdrażając technikę RFID na pojeździe w całym procesie produkcyjnym, jesteśmy pierwszym producentem, który dostarcza wszystkie istotne dane na jednym nośniku danych w pełni cyfrowo i w czasie rzeczywistym – wyjaśnia Christian Schmidt, odpowiedzialny za projekt w ramach cyfryzacji produkcji i logistyki w zakładzie w Neckarsulm. – W ten sposób kładziemy fundament pod kompleksową cyfryzację wszystkich naszych procesów produkcyjnych – dodaje jego kolega Thomas Vogel.

Oprócz zakładu produkcji karoserii, lakierni i linii montażowej, powszechne wprowadzenie techniki RFID przyniesie korzyści także w innych obszarach – pozaprodukcyjnych. Przykładowo, logistyka będzie wykorzystywać tagi do lokalizacji i identyfikacji samochodów, co pomoże upewnić się, że każde Audi po zakończeniu produkcji trafi do nowego właściciela. Pracownicy Audi mogą korzystać z drona, który latając autonomicznie nad placem na którym stoją przygotowane do wysyłki pojazdy, zbiera wszystkie istotne dane. Jako ważny element w pełni osieciowanych fabryk, RFID stanie się w najbliższych latach standardem we wszystkich systemach w zakładach Audi na całym świecie.

Tagi umieszczane bezpośrednio na metalu wykorzystane po raz pierwszy w procesie produkcji Audi e-tron GT

Gdy pod koniec 2020 roku ruszyła produkcja w pełni elektrycznego Audi e-tron GT, Audi stało się pierwszą marką Grupy Volkswagen, która w swoim zakładzie w Neckarsulm zastosowała RFID w postaci tagów umieszczanych bezpośrednio na częściach metalowych (ang. on metal tags - OMT). Ta udoskonalona wersja nośnika danych wykorzystuje jedną z jego pierwotnych słabości i paradoksalnie przekształca ją w jego mocną stronę. Dotychczas nie było możliwe przymocowanie nośnika danych RFID bezpośrednio do metalowej karoserii pojazdu, ponieważ metal zakłóca komunikację pomiędzy tagiem a czytnikiem. Rozwiązaniem było umieszczenie elementu dystansowego pomiędzy karoserią a tagiem. OMT eliminuje potrzebę stosowania tej przekładki. Wersja rozszerzona wykorzystuje zalety bezpośredniego kontaktu pomiędzy pojazdem a tagiem: poprawia jakość transmisji wykorzystując karoserię e-tron GT jako antenę. W przyszłości tagi OMT staną się standardowym elementem produkcji nowych modeli pojazdów w całej Grupie Volkswagen.

Neckarsulm przejmuje odpowiedzialność za projekt na potrzeby całej Grupy

Zakład Audi w Neckarsulm będzie w przyszłości odgrywał wiodącą rolę w dziedzinie projektowania i wdrażania cyfrowej produkcji i logistyki w całej Grupie Volkswagen. Już teraz zakład posiada rozległe kompetencje w zakresie produkcji pojazdów, logistyki i IT produkcji (produkcja wielkoseryjna i krótkoseryjna). Transformacja ma na celu ukierunkowane wzmocnienie tych kompetencji, przy jednoczesnym przekształceniu zakładu w wiodącą lokalizację w obszarze cyfrowej produkcji i logistyki. Rozwiązania wdrażane w Neckarsulm koncentrują się na transformacji fabryki tzw. „end-to-end” oraz na dostarczaniu sprawdzonych innowacyjnych rozwiązań IT całej Grupie Volkswagen.

www.audi.pl

source: Audi

Keywords

audi, branża automotive, fabryka, produkcja, przemysł samochodowy, rfid

Parts of the series

Dział produkcji Audi cyfryzuje utrzymanie ruchu za pomocą aplikacji

Dział produkcji Audi cyfryzuje utrzymanie ruchu za pomocą aplikacji

More
Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi

Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi

More
Zamknięty obieg aluminium: od momentu jego wprowadzenia ograniczono emisję dwutlenku węgla o ponad 350 tysięcy ton

Zamknięty obieg aluminium

More
Audi planuje redukcję zużycia wody w procesach produkcyjnych o połowę do roku 2035

Audi planuje redukcję zużycia wody w procesach produkcyjnych o połowę do roku 2035

More

Related articles

  • ASTOR i AGH w Krakowie z umową o współpracy. Biznes dla nauki – nauka dla biznesu
  • Silniki miniaturowe jako siła napędowa intralogistyki
  • Anexpo 2024 – wyjątkowe spotkanie dla branży automatyki przemysłowej w Pradze
  • Odnowa europejskiej motoryzacji
  • Zdobądź certyfikat akademii Endress+Hauser

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
4 Oct Conference

"Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych" Gdynia

Gdynia/Rumia 4 October 2023
4 Oct Training

Bezpieczeństwo układów sterowania maszyn wg EN ISO 13849

Katowice 4–13 October 2023
5 Oct Conference

"Efektywność energetyczna w przemyśle" Gdynia

Gdynia/Rumia 5 October 2023
12 Oct Conference

Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych – Rzeszów

Rzeszów 12 October 2023
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP