Modernizacja systemu transportu bagażu na lotnisku Gatwick w Londynie
SEW-EURODRIVE drukuj
Lotnisko Gatwick w Londynie wdrożyło warty miliard funtów program inwestycyjny, w celu usprawnienia obsługi stale rosnącej liczby pasażerów. W ramach programu podjęto decyzję o rozbudowie istniejących systemów transportu bagażu na terenie terminalu północnego i południowego.
Założonym celem było zwiększenie zdolności obsługi do ponad 24 mln pasażerów rocznie. Główny nacisk położono na niezawodność pracy systemu transportu bagażu. Innymi kluczowymi kryteriami były energooszczędność, mała liczba dostępnych wariantów oraz obniżenie kosztów instalacji i uruchomienia.
Opis projektu
Mechatroniczny system napędowy o wysokiej efektywności – MOVIGEAR firmy SEW-Eurodrive – spełnia wszystkie te wymagania. Dzięki swej kompaktowej obudowie, zawierającej przekładnię, silnik i elektronikę napędową oraz dzięki wysokiemu poziomowi przeciążalności, system MOVIGEAR jest idealnym rozwiązaniem dla instalacji transportu bagażu. Bardzo wysoka sprawność silnika w klasie IE4 (Super Premium) zapewnia spełnienie kryteriów energooszczędności i stanowi przyjazne dla środowiska rozwiązanie.
Operator lotniska Gatwick w pełni docenia te zalety. W lipcu 2010 r. firma SEW-Eurodrive została wybrana jako dostawca innowacyjnej techniki napędowej do modernizacji i rozbudowy systemu przenośników taśmowych do transportu bagażu na terenie terminali północnego i południowego. Główne założenia, dzięki MOVIGEAR, już zostały osiągnięte. Aktualnie 1,2 tys. zainstalowanych napędów zapewnia bezawaryjną pracę systemu. Docelowo planuje się zwiększenie liczby zespołów MOVIGEAR do około 2 tys. sztuk.
Opinia klienta
Kwestią fundamentalną dla lotniska Gatwick było zainstalowanie w nowych systemach transportu bagażu napędów, spełniających precyzyjne wymagania dotyczące ich cech funkcjonalnych i sprawności. Główne kryteria wymagały wyjątkowej niezawodności oraz efektywności energetycznej, aby umożliwić osiągnięcie celów środowiskowych, założonych w przyjętej dla lotniska Gatwick strategii „Dekada zmian”. Zakładają m.in. ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Dodatkowe kryteria obejmowały:
- ograniczenie do minimum liczby typów napędów,
- zmniejszenie liczby możliwych przypadków awarii, np. hamulców mechanicznych, wentylatorów itp.,
- zastosowanie uproszczonych systemów sterowania.
Po sprawdzeniu dostępnych na rynku produktów stwierdzono, że system MOVIGEAR firmy SEW-Eurodrive jest zespołem napędowym, który najlepiej spełnia te kryteria. Potwierdzeniem słuszności wyboru jest 1,2 tys. sztuk już zainstalowanych i pracujących zespołów napędowych.
Alex Adams
główny inżynier
ds. systemów transportu bagażu
Lotnisko Gatwick
SEW-Eurodrive Polska Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5 92-518 Łódź
www.sew-eurodrive.pl
źródło: SEW-Eurodrive Polska
Komentarze
blog comments powered by Disqus