Od przeszło dwudziestu lat Polska pozostaje jednym z największych rynków zbytu opakowań w Europie. Jego dynamiczny rozwój był i nadal jest możliwy dzięki otwartości ze strony niemal wszystkich sektorów gospodarki na innowacje.
Tradycja organizowania poznańskich targów dla branży producentów i dostawców techniki pakowania, a także rozwiązań pozwalających na co dzień podejmować wyzwania logistyczne, sięga niemalże czterdziestu lat. Przez ten czas targi te przeszły niespotykaną metamorfozę, dzięki której w kalendarzu kluczowych spotkań targowych dla branży mamy dwie duże, odbywające się naprzemiennie w cyklu dwuletnim imprezy: Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK oraz Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD.
Od początku swojego istnienia targi te cieszą się uznaniem ze strony ich uczestników i wielu instytucji oraz organizacji branżowych, w tym także Konfederacji Organizatorów Targów Opakowań COPE i Polskiej Izby Opakowań. Korzyści płynące z aktywnego uczestnictwa we wspomnianych imprezach zostały szybko zauważone przez krajowych i zagranicznych wystawców (około 35 proc.). Dlatego obecnie zarówno TAROPAK, jak i PAKFOOD skupiają łącznie blisko 800 firm, które wspólnie z organizatorami tworzą jedną z najbardziej interesujących przestrzeni wystawienniczych w Europie. Prócz gotowych opakowań, wystawcy prezentują tam szeroką gamę maszyn do wytwarzania opakowań i automatów pakujących. Na targach pojawia się sporo zagadnień z dziedziny logistyki, a konkretnie prezentacje sprzętu i urządzeń transportu wewnętrznego, urządzeń gospodarki magazynowej, specjalistycznego sprzętu do przetwarzania informacji logistycznej. W Poznaniu firmy prezentują także różnego rodzaju usługi, a w tym poligraficzne i telekomunikacyjne. Wystawcy przyjeżdżają do biznesowej stolicy Wielkopolski z niemalże 40 krajów, aby spotkać się z obecnymi i potencjalnymi klientami, którzy w liczbie prawie 90 000 osób odwiedzają naprzemiennie obie imprezy. Targi te są w centrum zainteresowania przede wszystkim profesjonalistów zorientowanych na rozwój swoich firm wywodzących się z wielu gałęzi przemysłu, między innymi z przemysłów spożywczego, chemicznego, poligraficznego, kosmetycznego, farmaceutycznego, reklamowego, czy opakowa-niowego, poprzez aktywne inwestowanie w nowości. A tych zwykle na targach TAROPAK i PAKFOOD nie brakuje. W katalogu imprez organizowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie właśnie owe targi zwracają uwagę największą liczbą prezentowanych nowinek, z których wiele ma w Poznaniu swoją rynkową premierę.
Komentarze
blog comments powered by Disqus