Zarządzanie zakupami w systemie ERP
Tomasz Krawczyk print
System ERP dla firm produkcyjnych proALPHA posiada specjalistyczne narzędzia do zarządzania procesem zakupowym, dzięki czemu zamówienia realizowanie są automatycznie i znacznie szybciej. Moduł zakupowy posiada wszystkie narzędzia potrzebne do odwzorowania wszystkich elementów procesów biznesowych powiązanych z tym obszarem. Nie ważne czy mowa o standardowych artykułach, materiałach potrzebnych tylko jednorazowo czy usługach i pracach zlecanych podwykonawcom.
Oprogramowanie ERP do zarządzania procesem zakupowym
Moduł zakupowy systemu proALPHA to bogactwo funkcjonalności, które wykraczają poza zwykłe funkcje związane z realizacją zamówień i kontrolą rachunków. Wybierając to rozwiązanie, użytkownik może generować zamówienie bezpośrednio z propozycji dyspozycji czy też zlecenia lub planu atrybutów. Tworzenie zamówienia może odbywać się ręcznie lub automatycznie w oparciu o odpowiednio skonfigurowane parametry.
Aby lepiej orientować się w ofertach otrzymanych od dostawców, system proALPHA posiada funkcjonalność zarządzania i porównywania ofert, co wprowadza dużą przejrzystość danych takich jak ceny i warunki zakupu i dostawy, zaś dzięki automatyzacji procesów istnieje możliwość prostej kontroli terminów i dostaw.
Moduł Integration Workbench (INWB) przyda się tym firmom, które chciałyby integrować rozwiązanie ERP proALPHA moduł Zakupy z zewnętrznymi systemami IT lub bazami danych i systemami partnerów biznesowych. W taki przypadku system proALPHA może być wykorzystywany jako centralna platforma komunikacyjna, której rolą będzie stałe przesyłanie i odbieranie danych w ramach procesów EDI. Dostawcy i kontrahenci mogą uzyskać dostęp do modułu zakupów za pomocą dedykowanej strony internetowej w komputerze, telefonie lub tablecie.
System do zarządzania zakupami i zamówieniami
Moduł zakupowy systemu ERP dla firm produkcyjnych proALPHA zapewnia wszystko, co potrzebne jest do codziennej pracy działu zakupów, między innymi:
- Analizy ABC/XYZ
- Planowanie programu produkcji
- Kokpit zakupów (analizy pokrycia, terminowości, rotacji na magazynie)
- Zarządzanie workflow procesów i dokumentów (gwarancja przestrzegania zasad compliance)
- Aby efektywnie zarządzać zamówieniami należy uwzględniać dane zebrane w innych obszarach firmy. Właśnie tak działa proALPHA ERP, który analizuje i prezentuje zarówno wartości wygenerowane przez moduł zakupów jak i powiązane z nim koszty, ocenę dostawców, oraz zagadnienia związane z rabatami.
Korzyści z wdrożenia modułu zakupowego w systemie ERP dla firm produkcyjnych
Wybierając rozwiązanie do zarządzania procesem zakupowym w firmach produkcyjnych w ramach systemu ERP proALPHA zyskujesz:
- Zawsze korzystne cenowo zakupy dzięki modułowi zarządzania ofert
- Zarządzanie dostawcami i włączanie ich do procesów zakupowych
- Wszystkie narzędzia potrzebne do optymalizacji dostaw i planowania strategicznego zakupów
- Automatyzację procesów dzięki modułowi workflow
- Bieżący controlling zamówień.
source: proALPHA
Keywords
erp, oprogramowanie, proALPHA, zarządzanie, Zarządzanie zakupami