3,7,10,20

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

Okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

Wyrażam zgodę na używanie przez Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email.

Aby zakończyć proces subskrypcji, musisz kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie. Po akceptacji zapisu na newsletter, zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy twój mail jest już w naszej bazie!

Napisz do nas maila a otrzymasz promocyjny numer miesięcznika Automatyka

redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu. Zamknij

POL ENG
a a a
Szukaj
  • Logowanie
  • Załóż konto
Mapa serwisu Mapa serwisu
AutomatykaOnline.pl
  • Strona główna
  • Z branży
  • Wywiady
  • Aplikacje
  • Artykuły
  • Kalendarium
  • Firmy
  • Produkty
Szukaj
Automatyka 3/2023

Automatyka3/2023

W numerze:
  • Rozmowa z Krzysztofem Lipcem, Łukasiewicz – PIAP
  • Systemy automatyki do maszyn mobilnych
  • Hannover Messe Prewiev 2023
  • O miesięczniku
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Reklama
APLIKACJE
  • Chemia
  • Energetyka
  • Górnictwo
  • Hutnictwo
  • Inne aplikacje
  • Przemysł kolejowy
  • Przemysł maszynowy
  • Przemysł samochodowy
  • Przemysł spożywczy
  • Rolnictwo
  • Wod-Kan
Rozwiń wszystkie
  • Strona główna
  • Aplikacje
  • Chemia

Oto strategia sukcesu polskiego przemysłu kosmetycznego

Materiał prasowy (ifm) drukuj

25 maja 2022 roku
Oto strategia sukcesu polskiego przemysłu kosmetycznego
Tweet

Responsywność na potrzeby klientów połączona z wysoką jakością wytwarzanych produktów i różnorodnością oferty przy przemyślanych strategiach biznesowych. To gwarantuje przemysłowi kosmetycznemu w Polsce dalsze wzrosty, nawet w trakcie trwania pandemii koronawirusa. Przedstawiciele firm z branży beauty są zgodni, że inwestowanie w nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania to sposób na dalsze wypracowywanie zysków.

Jeszcze przed pojawieniem się pandemii koronawirusa, w latach 2015-2019 światowy eksport kosmetyków wzrósł z poziomu 100,7 do 131,9 mld euro, co oznaczało 30% progres. Polska w zestawieniu największych eksporterów kosmetyków na świecie zajmuje 14 miejsce, z udziałem na poziomie 2,6% i generującym około 3,5 mld euro przychodów z eksportu w ujęciu rocznym. Z rynkowych analiz wynika, że po brexicie jesteśmy piątym największym rynkiem kosmetycznym w Unii Europejskiej, który eksportuje produkty do 160 krajów świata. Wśród trzech największych odbiorców znalazły się Niemcy, Rosja i Wielka Brytania, które w 2019 roku odebrały wyprodukowane w fabrykach w Polsce produkty z branży beauty odpowiednio za kwoty 522, 410 i 328 mln euro.

To właśnie w Polsce jest obecnie najwięcej w całej Europie start-upów z sektora kosmetycznego. Tak wysoki wskaźnik to spora zasługa szkół wyższych i dedykowanych kierunków oraz specjalizacji, których obecnie jest około 60 w całym kraju, kształcących przyszłych kosmetologów. Z Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej, prowadzonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, wynika, że tylko w latach 2015-17 nad Wisłą zarejestrowano 175 spółek, zajmujących się między innymi produkcją czy dystrybucją perfum. Według eksperckich raportów w Polsce działa zaś ponad 100 tysięcy gabinetów kosmetycznych i fryzjerskich, wykorzystujących specjalistyczne produkty.

Obrona przed kryzysem

Jak rynek zareagował na kryzys wywołany przez koronawirusa i restrykcje w gospodarce? Tego można dowiedzieć się między innymi z opracowania „Branża kosmetyczna vs. Covid-19”, które miało za zadanie określenie, jak producenci kosmetyków prowadzący działalność w Polsce, radzą sobie w czasie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. W ramach badania przeprowadzonego w kwietniu i maju tego roku wśród ponad stu przedsiębiorców z branży kosmetycznej, uzyskano szczegółowe odpowiedzi od właścicieli lub menadżerów odpowiedzialnych za zarządzanie firmą.

Okazuje się, że wśród dodatkowych działań przedsiębiorców podejmowanych w trudnych czasach gospodarczych restrykcji znalazły się specjalny reżim bezpieczeństwa, praca zdalna, monitorowanie stanu zdrowia pracowników poprzez na przykład mierzenie temperatury oraz zmiana organizacji pracy. Ten ostatni element jest stosowany aż u 62,5 % małych przedsiębiorstw, a w przypadku średnich i dużych firm parametr ten sięgał odpowiednio 74 i 85 %.

– Zauważalna jest odwaga polskich przedsiębiorców, dzięki której, mimo niepewnych warunków gospodarczych, podejmują dobre decyzje biznesowe i między innymi systematycznie zwiększają wartość eksportu polskich kosmetyków. Polska ma wszelkie atuty: kreatywność, ludzi, wiedzę, umiejętności i infrastrukturę, do tworzenia produktów najwyższej jakości tu, na miejscu, w Europie. To z pewnością ważna wiadomość dla inwestorów, dotkniętych trudnościami wywołanymi pierwszą falą koronawirusa – podkreślała Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, na początku października 2020 roku podczas cyklu WeCosmoprof - The Digital Event For Beauty.

Technika czujności

Spośród zyskujących na popularności w ostatnich latach rozwiązań jednocześnie proekologicznych i służących środowisku naturalnemu wyróżnia się kilka konkretnych technologii z gamy smart factory. Przyjazne naturze są między innymi czujniki wykorzystywane w technice pomiaru ciśnienia, przepływów czy temperatury oraz systemy służące do optymalizacji pracy maszyn fabrycznych, między innymi pomp i wentylatorów.  Wszystkie te urządzenia mają także dużo zalet w przypadku konieczności regulacji procesów produkcyjnych w branży kosmetycznej czy farmaceutycznej.

Instalowanie takich rozwiązań w nowoczesnych zakładach produkcyjnych, wytwarzających dla branży kosmetycznej wiąże się dodatkowo z wymiernymi oszczędnościami w postaci ograniczania nakładów zużywanych substancji, optymalizacji procesów, ale także przynosi konkretne wnioski, służące do wydajniejszego zarządzania robotami i kadrami zatrudnionymi w danym przedsiębiorstwie.

– Dzięki odwadze przedsiębiorców polskie produkty i marki są rozpoznawane szeroko za granicą, także poza Unią Europejską. W każdej kategorii produktowej i na każdej półce cenowej są synonimem value for money – zauważa Blanka Chmurzyńska-Brown.

Procesowa ochrona

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego prowadzonych w pierwszym półroczu tego roku wynika, że w czasie pandemii ponad 50 % firm z polskiego sektora kosmetycznego była zmuszona przejściowo ograniczyć produkcję, jednak u 66 % przedsiębiorstw udało się nie doprowadzić do zwolnień wśród pracowników. 7 % podmiotów produkujących kosmetyki w ogóle nie dokonywała kadrowych cięć, szybko przywracając produkcję i sprzedaż do poziomów sprzed pierwszej fali pandemii koronawirusa. Czynnikiem wiodącym były tu pomoc od państwa oraz optymalizacja procesów produkcyjnych z wykorzystaniem technologii Przemysłu 4.0.

– We współczesnym przemyśle kluczową rolę odgrywa konkurencyjność i możliwość szybkiego reagowania na rynkowe wymagania i zmiany środowiskowe. Bezpieczeństwo procesów produkcyjnych i zapewnianie stale wysokiej jakości produktów gwarantowane są przez nowoczesne technologie. Fabryczne innowacje nie tylko pozwalają na ekspresowe wprowadzanie zmian na liniach produkcyjnych, ale w branżach takich, jak kosmetyczna czy farmaceutyczna, mogą nawet decydować o sekundowych korektach poszczególnych procesów. To w tych gałęziach przemysłu, jak w żadnych innych na świecie, nawet minimalne skażenie produktu lub pojedynczego składnika może przecież spowodować wycofanie całej serii i olbrzymie straty dla spółki – mówi Aleksandra Banaś, prezes zarządu katowickiej spółki ifm electronic, produkującej systemy i rozwiązania produkcyjne dedykowane również dla przedsiębiorstw z gałęzi farmaceutycznej i kosmetycznej.

Eksperci wskazują, że cyfrowe dane gromadzą w czasie rzeczywistym precyzyjne wiadomości odnośnie poszczególnych procesów. Dzięki wykorzystaniu w procesie produkcji ultranowoczesnych czujników - krytyczne błędy i zmiany wynikające chociażby z niedoborów kadrowych, tak istotnych przy manualnych pomiarach i ręcznym zapisie, zostają całkowicie wyeliminowane. W dobie oszczędności czasu i naciskowi na idee proekologiczne coraz więcej polskich przedsiębiorstw korzysta więc z elektronicznych rozwiązań wspierających także środowisko naturalne, a wszystkie urządzenia i systemy spełniają wymagania światowych i unijnych norm oraz dyrektyw.

www.ifm.com/pl/pl 

źródło: ifm electronic

Słowa kluczowe

automatyka, ifm electronic, przemysł kosmetyczny

Ostatnio dodane

  • Roboty KUKA biorą udział w produkcji pokryw silnikowych w fabryce Bruss Polska
  • Zrobotyzowane frezowanie materiałów kompozytowych w New Era Materials
  • Zrobotyzowana paletyzacja siarki granulowanej w Zakładach Chemicznych Siarkopol

Najczęściej czytane

  • Energetyka odnawialna na Islandii
  • Średniej wielkości firmy inwestują w robotyzację
  • Sterowanie firmy Omron do wszechstronnego wykrawania w przemyśle spożywczym

Polecane

  • Efektywne rozwiązania ABB we włoskiej fabryce Bonomi
  • Projektowanie maszyn – „Gniazdo robotów”
  • Szybka ścieżka projektowania nowej maszyny pakującej

Inne z tego cyklu

Oto nowoczesne narzędzia innowacji w przemyśle kosmetycznym

Oto nowoczesne narzędzia innowacji w przemyśle kosmetycznym

Więcej
Przekształcają wytwórnie kosmetyków w nowoczesne fabryki przyszłości

Przekształcają wytwórnie kosmetyków w nowoczesne fabryki przyszłości

Więcej

Czytaj także

  • Zrobotyzowana paletyzacja siarki granulowanej w Zakładach Chemicznych Siarkopol
  • Bezprzewodowa detekcja gazu SIL 2 w rafinerii Kalundborg w Danii
  • Wzrost efektywności i jakości produkcji wsadowej
  • Modernizacja sterowania bez przestojów – wdrożenie w firmie CHT/BEZEMA
  • System RFID w sterowaniu pracą przesiewaczy

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z aktualnymi informacjami.

Inżynier wie

Kalendarium

Więcej
28 mar Targi

Przemysłowa Wiosna 2023

Kielce 28–31 marca 2023
28 mar Szkolenie

Kompatybilność elektromagnetyczna EMC – zjawiska fizyczne, zasady projektowania, badania laboratoryjne, wymagania prawne

Katowice 28–31 marca 2023
29 mar Konferencja

Konferencja Techniczna "Niezawodność i Utrzymanie Ruchu w zakładach produkcyjnych" – Bydgoszcz

Bydgoszcz 29 marca 2023
30 mar Konferencja

Konferencja Techniczna "Rozwiązania intralogistyczne i magazynowe" – Bydgoszcz

Bydgoszcz 30 marca 2023

Wideo YouTube

Zobacz więcej
  • facebook
  • Tweeter
  • Instagram
  • Linkedin
  • RSS AutomatykaOnline
  • O nas
  • Sprzedaż i obsługa klienta
  • Polityka prywatności
  • Informacje o portalu
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Formularz kontaktowy
  • Współpraca medialna
  • Redakcja portalu
  • Redakcja miesięcznika
  • Zamów
  • Wpis do katalogu
  • Reklama na portalu
  • Reklama w miesięczniku
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

ISSN 2392-1064. © 2014 by Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP