Elesa+Ganter Polska ponownie sponsorem zespołu konstruktorów WUT RACING
materiał prasowy drukuj
Firma Elesa+Ganter Polska po raz kolejny podjęła się sponsorowania zespołu z Politechniki Warszawskiej WUT Racing, który startuje w zawodach „Formula SAE”. Polski zespół konstruktorów bolidu otrzymał ponad 400 szt. produktów Elesa+Ganter, które zostały wykorzystane w trzech kluczowych obszarach: układzie kierowniczym, zawieszeniu oraz w oprzyrządowaniu.
Wśród udostępnionych standardowych elementów znalazły się m.in. śruby pasowane, przeguby kulowe, przeguby widełkowe, śruby oczkowe oraz pierścienie dystansowe.
– Jako lider w branży standardowych części do maszyn bardzo często wspieramy ambitne przedsięwzięcia. W projekcie WUT Racing braliśmy już udział podczas jego inauguracji cztery lata temu. Decyzja o odnowieniu współpracy była rzeczą naturalną – mówi Filip Granowski, Dyrektor ds. Sprzedaży Elesa+Ganter Polska.
WUT (Warsaw University of Technology) Racing to zespół kilkunastu studentów – pasjonatów Politechniki Warszawskiej, których łączy wspólna pasja – sport motorowy.
Formula SAE (Society of Automotive Engineers) jest serią zawodów organizowanych przez prestiżowe stowarzyszenie inżynierów z całego świata. Główną konkurencją jest rywalizacja na torze bolidem wyścigowym w stylu Formuły 1. Konkurs ten jest największym i najbardziej profesjonalnym wydarzeniem dla wyższych uczelni technicznych w kategorii sportu motorowego w Europie. Jego ideą jest ukierunkowywanie i pomoc w budowaniu przyszłości utalentowanych jednostek i to nie tylko pod kątem technicznych (projektowanie i wykonanie bolidu), ale również w dziedzinach zarządzania, marketingu i umiejętnościach interpersonalnych.
Do serii konkursów w ramach Formula SAE wchodzi siedem zawodów odbywających się na torach wyścigowych obu Ameryk, Azji, Australii oraz Europy. Każde zawody Formuła SAE składają się z dwóch etapów, podczas których sprawdzane jest zarówno profesjonalne podejście do projektowania, jak i rzeczywiste osiągi bolidu na torze wyścigowym.
Pierwszy etap zawiera konkurencje statyczne („The static events”) polegające m.in. na wystąpieniach przed komisją konkursową i przedstawieniu prezentacji o charakterze biznesowym. Część drugą tworzą konkurencje dynamiczne („The dynamic events”), odbywające się już na torze wyścigowym. W obu etapach można zdobyć maksymalnie 1000 punktów.
W części statycznej testów zadaniem zespołu jest wykazanie, że prezentowany samochód zbudowano jak najlepiej – nie liczy się tutaj szybkość samochodu, a raczej sam projekt konstrukcji oraz koszty jego budowy. Na sumę punktów przyznawanych w tej części zawodów składają się następujące konkurencje:
- prezentacja techniczna (150 punktów),
- analiza kosztów (100 punktów),
- prezentacja biznesowa (75 punktów).
W części dynamicznej decydują zarówno zdolności kierowcy, jak i maksymalne osiągi auta. Mimo że w tej części konkursowej liczy się przede wszystkim prędkość, jaką jest w stanie osiągnąć bolid, w ostatnim czasie coraz większą rolę zaczynają odgrywać także inne czynniki. Należą do nich m.in. wydajność samochodu oraz jego wpływ na środowisko. Na sumę punktów przyznawanych w tej części zawodów składają się następujące konkurencje:
- przyspieszenie (75 punktów),
- test przyczepności bocznej (50 punktów),
- czasówka (150 punktów),
- wyścig (300 punktów),
- zużycie paliwa (100 punktów).
Specyfikacja techniczna całkowicie nowej konstrukcji:
- rama – wykonana z rur stalowych o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych,
- silnik – Kawasaki ZX-6R (2008 rok), czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, pojemność 599 ccm3, stopień sprężania 13, 3:1, moc ok. 80 KM, zasilanie – wtrysk paliwa,
- układ dolotowy – custom WUT Racing, drukowany 3D,
- przeniesienie napędu – napęd na koła tylne łańcuchem, samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen,
- zawieszenie – wielowahaczowe, półzależne, system push–rod, w pełni regulowane amortyzatory (napięcie wstępne sprężyn, tłumienie, kompresja),
- hamulce – tarczowe, przód zaciski czterotłoczkowe, tył dwutłoczkowe, regulowany rozkład siły hamowania pomiędzy osie,
- koła – felgi aluminiowe OZ 13", opony Hoosier,
- aerodynamika – regulowany dyfuzor, przedni i tylni płat starannie dopracowany pod kątem uzyskania największej siły docisku i najmniejszych oporów, zbadany wpływ interferencji karoserii bolidu, optymalizacja dokonana za pomocą pakietu ANSYS; tensometryczny pomiar sił aerodynamicznych w trakcie jazdy.
Fanpage zespołu WUT Racing jest dostępny pod adresem: www.facebook.com/WUTRacing
źródło: Elesa+Ganter
Komentarze
blog comments powered by Disqus