Jak zbudować plan rozwoju studentów i pracowników w branży edukacji?
W dniu 2 grudnia 2016, w krakowskim Collegium Maius odbyło się seminarium dla edukacji połączone z rozstrzygnięciem Konkursu ASTOR na Najlepszą Pracę Dyplomową. To już XVIII edycja tego wydarzenia, którego ideą przewodnią w tym roku było przygotowanie młodych inżynierów na nadejście czwartej rewolucji przemysłowej. Co zmienia Przemysł 4.0 w spojrzeniu na rozwój inżyniera?
Jak zbudować planu rozwoju kompetencji swoich i studentów, żeby odpowiedzieć na szanse/wyzwania Przemysłu 4.0? W jaki sposób podejść do tworzenia nowoczesnego programu rozwoju umiejętności studentów uczelni technicznych? Na te i inne pytania odpowiedziało uczestnikom seminarium, organizowane przez firmę ASTOR – dostawcę nowoczesnych technologii dla przemysłu i edukacji.
Seminarium zgromadziło ponad 60 gości, przedstawicieli zarówno wyższych uczelni, jak i szkół średnich. – Konkurs Prac Dyplomowych ma na celu rozwój aktywnych studentów, tych, którzy w obliczu zmieniających się realiów przemysłu w Polsce i na świecie są gotowi podjąć nowe wyzwania na drodze rozwoju. Rozwiązania od ASTOR, dostarczane przez globalnych dostawców, gwarantują kompatybilność z nowymi trendami, jakim jest z pewnością Przemysł 4.0– mówi Małgorzata Stoch, dyrektor Akademii ASTOR, członek jury konkursowego.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele uczelni technicznych z całej Polski, w tym finaliści osiemnastej edycji konkursu wraz ze swoimi promotorami, jurorzy zasiadający w kapitule konkursu oraz przedstawiciele mediów i firmy ASTOR zaangażowani w projekt.
Mocnym punktem otwierającym seminarium było wystąpienie „Inżynier (wobec) Przemysłu 4.0. Szanse i wyzwania” Jarosława Gracela, Dyrektora ds. Marketingu i Relacji w firmie ASTOR. Kluczem do rozwoju dla młodych inżynierów z pewnością jest wielopoziomowa współpraca. – Inżynier Przemysłu 4.0 będzie potrzebował rozwijać zarówno nowe kompetencje techniczne, jak i też kompetencje miękkie, szczególnie te dotyczące współpracy. Nauczenie się współpracy z menedżerami, innymi inżynierami, a także z humanistami, będzie kluczem do sukcesu we wdrażaniu przełomowych technologii – podsumowuje Jarosław Gracel.
W panelu wymiany doświadczeń nt. współpracy jednostek edukacyjnych z przemysłem udział wzięli: Maciej Socha, Dyrektor w firmie Wiśniowski (prezentacja na temat ścieżek rozwoju inżynierów w firmie Wiśniowski), dr hab. inż. Andrzej Burghardt – prof. Politechniki Rzeszowskiej (wystąpienie na temat na temat współpracy nauki z biznesem na przykładzie robotyzacji procesów specjalnych dla zakładów Doliny Lotniczej) oraz dr hab. Adrian Horzyk z Akademii Górniczo-Hutniczej (prelekcja o roli sztucznej inteligencji w życiu inżyniera). Wystąpienie mieli także przedstawiciele Koła Naukowego Imago.
Formuła konkursu zakłada dwustopniowy system oceny prac. W tym roku do finału zakwalifikowano 6 prac. Ich autorzy mieli możliwość zaprezentowania przed kapitułą swoich dokonań. To ambitne zadanie, aby przystępnym językiem, w ściśle określonym czasie, opowiedzieć o zaawansowanych technicznie projektach.
W finałowej ocenie prac tradycją już jest udzielenie głosu publiczności – i tak było tym razem. Każdy z uczestników seminarium mógł oddać głos na prezentacje, które zrobiły największe wrażenie, wyróżniały się innowacyjnością, zaawansowaniem i możliwością zastosowania zaproponowanych rozwiązań w przemyśle.
źródło: ASTOR
Komentarze
blog comments powered by Disqus