2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 6/2025

Automation6/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Subscription
  • Contact
  • Advertisement
APPLICATION
  • Agriculture
  • Automotive
  • Chemical Industry
  • Energy
  • Food and Beverage
  • Metallurgy
  • Mining
  • OEM
  • Other industries
  • Railway Industry
  • Water Industry
Expand all
  • Home page
  • Application
  • Railway Industry

Spiralne hamulce torowe do bezpiecznego i sprawnego zestawiania pociągów

Materiał prasowy (Bosch Rexroth Sp. z o.o. ) print

Thursday November 09 2017
Spiralne hamulce torowe do bezpiecznego i sprawnego zestawiania pociągów
Tweet

Łatwo sobie wyobrazić jak ważna ze względów bezpieczeństwa jest pełna kontrola nad prędkością wagonu kolejowego. Intensywna eksploatacja taboru w skrajnych warunkach klimatycznych to codzienność w branży kolejowej. W trudnych warunkach atmosferycznych liczy się niezawodność pracy systemu hamowania. Spiralne hamulce torowe firmy Bosch Rexroth gwarantują bezpieczeństwo przy intensywnej eksploatacji oraz umożliwiają sprawne zestawianie pociągów.

System hamowania ofertowany przez firmą Bosch Rexroth składa się z hamulców torowych zlokalizowanych w strefie zwrotnicy i na bocznicach rozrządowych, które zapewniają niezawodną kontrolę prędkości wagonu. Siła hamowania nie zależy od tarcia między kołem a hamulcem torowym oraz nie zależy od wielkości kół. Funkcja hamowania jest wykonywana przez większą liczbę hamulców torowych, dzięki czemu zapewniona jest bardzo duża dokładność uzyskiwanej prędkości wagonów i odstępów czasowych pomiędzy operacjami hamowania. W konsekwencji czego zminimalizowane zostaje ryzyko uszkodzenia towarów i wagonów.

W każdym hamulcu torowym znajduje się zawór hydrauliczny, który rozpoznaje prędkość przejeżdżającego wagonu i określa, czy wymagane jest zmniejszenie tej prędkości. Dzięki temu wyeliminowana zostaje potrzeba stosowania skomplikowanego systemu gromadzenia danych.

Automatyczny system hamowania pozwala na zmniejszenie zapotrzebowania na siłę roboczą, a równocześnie zwiększenie przepustowości stacji rozrządowej. Serwisowanie hamulców torowych jest proste, a kontrola ich działania może być przeprowadzana bez ich demontowania z toru. System zapewnia znakomitą jakość, gdyż powoduje tylko łagodne wstrząsy i ogranicza możliwość uszkodzenia towarów do absolutnego minimum, a przy tym zapewnia dużą przepustowość.

Hamulce torowe nie wymagają żadnej specjalnej podstawy. Są montowane bezpośrednio na szyjce szyny. Elementy hamulca mogą być umieszczone po prawej lub lewej stronie toru, również w strefie zwrotnic i na zakrętach, co zapewnia dużą elastyczność rozplanowania stacji rozrządowej.

Dodatkowym atutem hamulców torowych jest ich cicha praca. Zasada ich działania, oparta na obracającym się cylindrze, którego ruch nie zależy od tarcia, powoduje wyeliminowanie piszczenia hamulców.

Hamulce torowe są projektowane z dużym nadmiarem, tak aby wytrzymywały trudne warunki środowiskowe na torach kolejowych. Hamulce wykazały się niezawodnością, pracując bez problemów przez wiele lat w ekstremalnie niskich temperaturach i przy zaśnieżeniu na stacjach rozrządowych na dalekiej Północy. Elementy hamulca torowego mają dużą powierzchnię chłodzenia, co umożliwia hamowanie dużej liczby wagonów w jednostce czasu.

Przy użyciu programów symulacyjnych obliczany jest wymagany zakres i funkcje całego systemu rozrządowego. Wyniki są prezentowane w postaci wykresów prędkości wagonu na trasie od górki rozrządowej poprzez zwrotnice do bocznic sortujących. Program obliczeniowy umożliwia optymalizację wykorzystania każdej danej stacji rozrządowej. Stanowi to bazę dla zaprojektowania takiej stacji w sposób nowoczesny i ekonomiczny.

Bosch Rexroth

Zalety spiralnych hamulców torowych:

  • Gwarancja niezawodnego hamowanie wszystkich wagonów
  • Nieskomplikowanie działanie
  • Gwarancja ekonomicznego zestawianie pociągów
  • Bardzo niski poziom hałasu
  • Minimalne nakłady pracy przy instalacji
  • Odporna konstrukcja
  • Znakomite dla stacji rozrządowych o najwyższej przepustowości
  • Projektowanie stacji rozrządowej i systemu hamowania torowego przy użyciu programów symulacyjnych

Dane techniczne:

  • Temperatura pracy (temperatura powietrza zewnętrznego): od –40°C do +40°C. Poniższe dane obowiązują dla wyżej podanego przedziału temperatur.
  • Energia hamowania jest wytwarzana, gdy cylinder hamulca zostanie obrócony o jeden pełny obrót przez koło przejeżdżające z prędkością przekraczającą ustawiony z góry limit prędkości. Energia ta jest przekształcana na ciepło, które jest pochłaniane przez nieszkodliwy dla środowiska syntetyczny olej hydrauliczny w cylindrze hamulca. Przy przemianie maksymalnej ilości energii (10,5 kJ) hamulec podlega następującym siłom:
    • pionowa (siła podnoszenia) 20 kN;
    • pozioma (siła hamowania) 10 kN.
  • Odchylenie od ustawionego limitu prędkości jest mniejsze niż ±5%. Zmiany temperatury wpływają na lepkość oleju hydraulicznego, co może spowodować dodatkowe odchylenie od limitu prędkości, także mniejsze niż ±5%.
  • Siła hamowania ustaje, gdy prędkość koła zmniejszy się do ok. 85% ustawionego limitu prędkości.
  • Limity prędkości:
    • maksymalna dopuszczalna prędkość w kierunku hamowania: 6,0 m/s;
    • prędkość 5,0 m/s może być przekroczona przez maksymalnie 1% przejeżdżających kół;
    • prędkość 4,0 m/s może być przekroczona przez maksymalnie 5% przejeżdżających kół;
    • maksymalna prędkość ciągła: 3,5 m/s;
    • maksymalna dopuszczalna prędkość przekraczająca ustawiony limit prędkości: 3,5 m/s.
  • Poziom hałasu rejestrowany w chwili przejeżdżania koła po hamulcu torowym:
    • w odległości 1 m: 97 dB(A);
    • w odległości 10 m: 82 dB(A);
    • w odległości 100 m: 50 dB(A)*;
    • w odległości 1000 m: 40 dB(A)*.

* Poziom hałasu obliczony dla okolicy otwartej, pozbawionej budynków, lasów itp. obiektów.

www.boschrexroth.pl

source: Bosch Rexroth

Keywords

bezpieczeństwo, Bosch Rexroth, przemysł kolejowy, Spiralne hamulce torowe

Related articles

  • Tachograf serii TC-XXXP
  • Nowoczesna infrastruktura kolejowa - czym się powinna charakteryzować?
  • Modernizacja linii tramwajowych z wykorzystaniem PSS4000. Udana inwestycja ZUE S.A.
  • Nowoczesna diagnostyka sieci trakcyjnej. Laur Innowacyjności dla systemu SPiDST Łukasiewicz – PIAP
  • Wiek cyfrowy w kolejnictwie. Digitalizacja i standaryzacja technologii sygnalizacji

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
24 Jul Workshops

Podstawy prefabrykacji szaf sterowniczych

Wrocław 24 July 2025
16 Sep Conference

Energetab 2025

Bielsko-Biała 16–19 September 2025
16 Sep Trade fair

Heating Tech 2025

16–18 September 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP