2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
Articles
  • Building Automation
  • Safety
  • Druk 3D
  • Electrics
  • Energy
  • Energia
  • Building Automation
  • Communication
  • Computers and HMI
  • Building Automation
  • Assembly and Conveyance
  • Software
  • Pneumatics
  • Measurements
  • Prawo i normy
  • Przemysł 4.0
  • Robotics
  • Control
  • Visions Systems
  • Drives
  • Technika łożyskowa
  • Technologia obróbki
  • Services
  • Building Automation
  • Others
Expand all
  • Home page
  • Articles
  • Robotics

Oktokoptery do monitoringu nowej dzielnicy Wiednia powstaną we współpracy z Siemensem

Andrzej Barciński print

Friday September 26 2014
źródło: Siemens
Tweet

To jeden z największych i najbardziej innowacyjnych projektów urbanistycznych w Europie. Projekt Aspern Seestadt Wiens to kompletnie nowa dzielnica położona na 240-hektarowej przestrzeni na północno-wschodnich przedmieściach austriackiej stolicy. Dzielnica ta ustanowi nowy standard efektywności energetycznej i zrównoważenia środowiska.

Joint venture Wiednia, miejskiego przedsiębiorstwa Wien Energie, dostawcy energii Wiener Netze oraz Siemensa wykorzystuje Aspern jako pewnego rodzaju laboratorium innowacji technologicznych. W tym celu Siemens w sensie dosłownym wzbił się na wyżyny najnowszych technologii trójwymiarowej cyfryzacji.

— Już od prawie trzech lat wykorzystujemy cywilne drony w ramach projektu badawczego monitorowania placów budowy CONSTRUCT — mówi Cludia Windisch, kierowniczka grupy badawczej Videoanalytics w dziale  badawczo-rozwojowym Corporate Technology Siemensa. — Drony, które filmują i analizują warunki na placach budowy, to oktokoptery — małe, ośmiośmigłowe urządzenia, ważące mniej niż pięć kilogramów.

Cyfrowa technologia powietrzna do monitorowania postępów budowy jest testowana w wiedeńskim Aspern oraz innych lokalizacjach. — Używamy technologii GPS, by ustalić trasy lotów – wyjaśnia Windisch. — Operatorzy stale utrzymują kontakt wzrokowy z dronami, więc w razie problemu mogą interweniować. Czasem operatorzy muszą przejąć kontrolę nad dronami, na przykład wtedy, kiedy robimy zdjęcia fasady — dodaje. Pokrywające się w dużym stopniu zdjęcia budynków z powietrza są wykorzystywane do tworzenia trójwymiarowych modeli danej przestrzeni.

Badacze pracują nad systemem, który będzie wspierać operatorów dronów podczas wykonywania lotów poprzez tworzenie i stałe aktualizowanie trójwymiarowych modeli i oznaczanie kolorami obszarów problematycznych. Do uzyskania takiego poziomu nakładania się zdjęć, który umożliwia stworzenie odpowiedniego modelu, potrzebne są dodatkowe zdjęcia. — Obecnie większość planów budynków tworzona jest w postaci trójwymiarowej, więc rzeczywiste i planowane dane warto porównywać również w postaci trójwymiarowej – wyjaśnia Windisch. — Jeśli rozważy się oś czasu, można nawet powiedzieć, że pracujemy w czterech wymiarach. Nasza technologia umożliwia nam ustalenie postępów w pracach budowlanych oraz wszelkich odstępstw od planów. Jednak ze względu na to, że znajdujący się na miejscu kierownicy budowy mają obecnie dostęp jedynie do dwuwymiarowych planów, postanowiliśmy wykorzystać w Aspern modele trójwymiarowe do stworzenia dwuwymiarowych obrazów aktualnej sytuacji. Można nałożyć tradycyjne, dwuwymiarowe plany CAD na dwuwymiarowe obrazy i następnie je porównać.

W przyszłości proces ten zostanie zoptymalizowany, tak by umożliwić automatyczne porównywanie i graficzne odwzorowanie różnic pomiędzy planami a aktualnymi rezultatami w postaci wirtualnych modeli trójwymiarowych. Odstępstwa takie mogą obejmować na przykład brakujące okna lub nieprawidłowo ustawione ściany. — Metody przez nas opracowane mogą szybko i łatwo wykryć różnice pomiędzy planami i rzeczywistymi wynikami – mówi Windisch. — Te różnice mogą potem zostać przedstawione w postaci obrazów w dużej skali – a wszystko to można zrobić bez konieczności wysyłania inspektorów w obszary potencjalnie niebezpieczne lub o utrudnionym dostępie, takie jak na przykład niedokończone dachy.

Jednak place budowy to tylko jedno z możliwych miejsc zastosowania takiej technologii. Zespół Windischa przeprowadził już na przykład wiele lotów dronów w halach fabrycznych, których rzeczywiste warunki często różnią się od oryginalnych planów budowy z powodu przeprowadzanych modernizacji i renowacji.

source: Siemens

Keywords

drony, oktokoptery, polecane, robotyka, siemens

Related articles

  • Dlaczego automatyka przemysłowa nie potrzebuje ludzkiej twarzy
  • Roboty przemysłowe – przegląd aktualności
  • Zwrot z inwestycji w robotyzację. Analiza, praktyczne porady oraz nadchodzące trendy w robotyce
  • Roboty współpracujące w różnych sektorach przemysłu
  • Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP