FANUC Polska dołącza do projektu NAZCA 4.0
Materiał prasowy print
We wrocławskiej siedzibie japońskiego producenta robotów 10 lutego 2021 r. prezes FANUC Polska Jędrzej Kowalczyk podpisał deklarację patronatu honorowego nad projektem NAZCA 4.0 i Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0.
Nasilająca się presja konkurencyjna wymaga od producentów zdecydowanych działań w zakresie zwiększania mocy produkcyjnych, elastycznego reagowania na nowe potrzeby rynku, obniżania kosztów produkcji, a także dostosowania się do nieuchronnych zmian zachodzących w globalnym przemyśle.
Przedsiębiorstwa w całej Polsce mają teraz możliwość dołączenia do programu pilotażowego platformy NAZCA 4.0, którego celem jest wdrożenie idei Przemysłu 4.0 w firmach, dla których do tej pory było to poza zasięgiem działania. APA Group wraz z firmami oraz instytucjami wspierającymi zaprasza przedsiębiorców z sektora MŚP do wzięcia udziału w programie pilotażowym „Nazca 4.0”. Chętnym osobom zostanie nadany status testera. Będą w związku z tym zapraszane do poszczególnych etapów projektu. W zamian za opinie i możliwość testowania narzędzia oferowana jest możliwość zmodernizowania swojego zakładu produkcyjnego oraz nabycia unikatowej wiedzy od specjalistów, którzy na co dzień automatyzują zakłady największych gigantów na świecie jak Volkswagen, Amazon, 3M, Tesla i in.
– U progu czwartej rewolucji przemysłowej przyspiesza również marsz robotów przemysłowych. Światowa armia mechanicznych pracowników liczy już ponad 2 miliony jednostek, a argumentami przemawiającymi za ich coraz szerszym stosowaniem są: poprawa wydajności, elastyczności, jakości oraz powtarzalności produkcji, a także korzyści ekonomiczne: niższe koszty wytwarzania i wyższe zyski z produkcji – Jędrzej Kowalczyk, Prezes Zarządu FANUC Polska.
Przemysł 4.0 na wyciągnięcie ręki
Projekt NAZCA 4.0 zakłada nie tylko działania edukacyjne i konsultacyjne, ale również możliwość przyjrzenia się z bliska procesowi produkcji w standardach Przemysłu 4.0 dzięki zaprojektowanemu przez inżynierów APA Group ekspozytorowi w Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0.
– Mamy jednak świadomość, że podstawą do optymalizowania jakiegokolwiek procesu produkcyjnego jest możliwość dokonywania wiarygodnych pomiarów parametrów instalacji i urządzeń, a także zdolność do zarządzania parkiem maszynowym w czasie rzeczywistym. Stąd też w ramach projektu budujemy Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0 - pełnowymiarowe stacje produkcyjne, wyposażone w zaawansowane rozwiązania technologiczne liderów konkretnych branż. Wszystko to, by udowodnić związany z czwartą rewolucją przemysłową, skokowy wzrost produktywności, a także jakościową zmianę technologiczną – mówi Maciej Walczak, Kierownik projektów Industry 4.0 w APA Group.
Program pilotażowy skierowany jest do automatyków, kierowników produkcji, a przede wszystkim właścicieli MŚP. Aby dołączyć do projektu wystarczy skontaktować się z przedstawicielami APA Group lub zapisać do grupy eksperckiej na LinkedIn: Industry 4.0 | IIoT | Automatyzacja - na poważnie.
Eksperci łączą siły
Cel i wartości zawarte w projekcie NAZCA 4.0 połączyły siły wielu firm i organizacji. FANUC Polska dołączył do grona patronów, pośród których znajduje się również: Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Politechnika Śląska, Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach, KUKA Polska. Patroni honorowi poza aktywnym propagowaniem idei Przemysłu 4.0, udzielają wsparcia technologicznego oraz mentoringowego.
– Dziękuję naszym przyjaciołom. Doceniamy zaufanie patronów i uznajemy ich wsparcie za prawdziwy znak jakości dla platformy NAZCA 4.0 jako polskiej myśli technologicznej. Mocno wierzę, że wspólnymi siłami zmienimy oblicze polskiego przemysłu i wyniesiemy go na zupełnie nowy poziom – podkreśla Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group.
Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0
Ekspozytor w Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0 pozwoli każdemu zaproszonym gościom zarówno na miejscu w Gliwicach, jak i w pełni przez Internet wybrać przykładowy produkt, nadać mu cechy charakterystyczne, a następnie wytworzyć go, monitorując w czasie rzeczywistym każdy etap procesu produkcyjnego z zastosowaniem takich elementów jak IoT, Big Data, machine learning. Po zakończonym cyklu użytkownik (manager, pracownik utrzymania ruchu, planista) otrzyma przyjazny raport z oznaczeniem wskaźników jakości, wydajności, kosztów, czy zużycia energii i CO2. Pozwala to na precyzyjne oszacowanie, ile tak naprawdę kosztuje wyprodukowanie jednego komponentu. Tak szybka analiza danych i w tak szerokim zakresie nie była do tej pory dostępna dla sektora MŚP w Polsce. Do projektu dołączyło już ponad 20 firm partnerskich.
– W jednym z raportów Agencji Rozwoju Przemysłu możemy przeczytać, że gęstość robotyzacji w Polsce wynosi 46 robotów na 10 tys. osób. W Korei jest to 531 robotów, a w Niemczech 301. To teraz bije dzwon dla przedsiębiorców. Technologia chociażby za sprawą takich platform jak NAZCA 4.0 jest na wyciągnięcie ręki. Jesteśmy w przededniu ogłoszenia przez państwo polskie ulgi na robotyzację. Już dzisiaj można korzystać z licznych dofinansowań na innowacje. Nie ma na co czekać. Uciekający czas powoduje, ze inni spijają śmietankę. Ci którzy skorzystają z pierwszej fali Przemysłu 4.0 wykroją największy kawałek tortu – Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group
FANUC Polska
Jest to jeden z globalnych liderów technologii CNC oraz robotyki, który od ponad 60 lat oferuje producentom na całym świecie sterowanie CNC, lasery, roboty przemysłowe oraz wysokowydajne obrabiarki. W globalnym przemyśle pracuje ponad 25 mln produktów marki FANUC.
Firma powstała w Japonii w 1956 roku. Jej założycielem jest dr Seiuemon Inaba. Główna siedziba znajduje się u stóp góry Fudżi, w pobliżu jeziora Yamanaka i zajmuje powierzchnię 1,5 miliona metrów kwadratowych. Mieszczą się tu zakłady produkcyjne, 12 ośrodków badawczo-rozwojowych, zaplecze wypoczynkowe, budynki mieszkalne, a nawet klinika.
W Polsce centrala firmy mieści się we Wrocławiu.
Filozofia działania firmy FANUC opiera się na ponadczasowych japońskich wartościach. Genmitsu – w języku japońskim oznaczające dokładność, ścisłość i perfekcjonizm oraz Tomei – symbolizujące szczerość i przejrzystość – od zawsze były silnym bodźcem wyznaczającym kierunek działań koncernu w obszarze udoskonalania produktów oraz procesów, które leżą u podstaw ich sprzedaży na całym świecie. Firma FANUC, tworząc zaawansowane technologicznie produkty, doskonale łączy tradycję oraz najnowsze zdobycze techniki.
source: APA Group
Keywords
APA Group, automatyka, automatyzacja, Fanuc, NAZCA 4.0, Przemysł 4.0, robotyzacja