ABB Customer World: polska premiera ABB Ability
Materiał prasowy drukuj
Ponad 300 gości, w tym przedstawiciele najważniejszych polskich firm przemysłowych, wzięło udział w ABB Customer World w Łodzi, by osobiście zapoznać się z ABB Ability – platformą cyfrowych rozwiązań i usług nowej generacji, a także świętować 25-lecie ABB w Polsce.
Szacuje się, że ponad połowa polskich przedsiębiorstw wciąż znajduje się w fazie „przemysłu 3.0”. Jednak zainteresowanie cyfrowymi technologiami, które mogą podnosić poziom produktywności, obniżać koszty utrzymania i zużycie energii, rośnie. ABB Customer World stanowi potwierdzenie tego trendu. W Łodzi po raz pierwszy ABB Ability została zaprezentowana polskim klientom i partnerom. To potężna platforma ponad 180 cyfrowych rozwiązań i usług, która rozwija ideę przemysłowego internetu rzeczy poprzez tworzenie nowych lub modernizowanie istniejących zintegrowanych rozwiązań i procesów dla klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysły oraz transportu i infrastruktury.
ABB Customer World stało się miejscem ożywionej, branżowej dyskusji. Według firmy Gartner, do 2020 roku około 26 mld jednostek na świecie, z wyłączeniem komputerów osobistych, tabletów i smartfonów, będzie działać w ramach internetu rzeczy. To stwarza duże możliwości użytkownikom, jednak proces przechodzenia w fazę cyfryzacji może stanowić prawdziwe wyzwanie. ABB pomaga klientom w pełni wykorzystać szanse, jakie stwarza czwarta rewolucja przemysłowa, odpowiadając na najważniejsze kwestie, m.in. jak wiedzieć więcej, wytwarzać więcej i działać sprawniej.
– Cyfryzacja jest olbrzymią szansą dla przemysłu, a kompletne portfolio cyfrowych rozwiązań ABB Ability może pomóc klientom w wykonaniu skoku jakościowego – powiedział Paweł Łojszczyk, krajowy dyrektor zarządzający ABB w Polsce. – W zależności od branży firmy mogą każdego dnia generować olbrzymie ilości danych, które często pozostają niewykorzystane. ABB Ability pozwala przetwarzać i analizować te dane, a następnie na ich podstawie podejmować kluczowe decyzje. Operatorzy otrzymują wgląd w szczegółowe informacje, które są dostarczane do systemów sterowania, co w konsekwencji przyczynia się do wydłużenia czasu niezawodnej pracy, przyspieszenia operacji, a także poprawy rentowności.
W czasie wydarzenia klienci z sektorów m.in. wydobywczego, kolejowego, a także ropy i gazu oraz spożywczego, mieli okazję poznać różne oblicza czwartej rewolucji przemysłowej i rewolucji energetycznej. Wśród zaprezentowanych w Łodzi produktów znalazły się m.in. ABB Ability Smart Sensor (inteligentne czujniki monitorujące stan silników niskiego napięcia), ABB Ability Connected Services (usługi serwisowe dla rozwiązań z zakresu robotyki i automatyki), czy eCharger (stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych prądem stałym). Goście uczestniczyli również w warsztatach poświęconych kluczowym obszarom działalności ABB oraz dyskusjach skupionych wokół cyfryzacji w przemyśle. W roli prelegentów wystąpili m.in. dyrektor ds. technologii w Grupie ABB Bazmi Husain, prof. Richard Żurawski z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Jarosław Zarychta, dyrektor rozwoju rynku w sektorze utilities polskiego oddziału Microsoftu.
Europejska premiera ABB Ability miała miejsce podczas tegorocznych Targów Hanowerskich, których Polska była krajem partnerskim. Oficjalna prezentacja platformy na polskim rynku odbyła się w odpowiednim miejscu i we właściwym czasie: w Łodzi – mieście jednego z największych na świecie centrum produkcji transformatorów – w zrewitalizowanym budynku historycznej EC1, w którym zabytkowa turbina wyprodukowana przez firmę Brown Boveri, poprzedniczkę ABB, wciąż robi wrażenie na odwiedzających; w momencie rozwoju przemysłowego, który wymusza na firmach szukanie nowych sposobów na uzyskanie przewagi konkurencyjnej i w czasie obchodów 25-lecia ABB w Polsce.
źródło: ABB
Komentarze
blog comments powered by Disqus