AutoEvent 2018: w branży automotive piłka nadal w grze!
Materiał prasowy drukuj
Gdyby rozgrywki naszych piłkarzy podczas turnieju w Rosji wyglądały tak jak tegoroczny AutoEvent, to z pewnością nadal piłka byłaby w grze a reprezentacja Polski szykowałaby się do kolejnego meczu.
Jednak nasi piłkarze są już w domu a uczestnicy AutoEventu realizują profity, jakie zostały osiągnięte podczas tej trzydniowej konferencji. Dlatego echa AutoEventu nadal nie milkną i z pewnością można tegoroczną edycję tej branżowej konferencji uznać za sukces i organizacyjny, i merytoryczny i biznesowy.
To coroczne spotkanie firm z sektora automotive, siłą rzeczy rozpoczęło się w Strefie Kibica zorganizowanej w hotelu OSSA w Rawie Mazowieckiej. Jak przystało na fanów piłki nożnej - wszyscy w koszulkach w barwach narodowych, ufundowanych przez firmę METROPLAN, z pomalowanymi twarzami, klekotkami i wuwuzelami w dłoni. Na tle kibiców wyróżniały się cheerliderki oraz bębniarze z grupy DRUMBASTIC, które rytmicznie zagrzewały piłkarzy do walki a kibiców do dopingu.
Pierwsze minuty meczu Polska – Senegal skutecznie rozgrzały kibiców. Szkoda, że tylko pierwsze, bo jak wszyscy wiedzą, później to już było tylko gorzej. Chwile zwątpienia widać było na twarzach kibiców. Jednak były to tylko „chwile”. Mimo tego, porażka polskiej reprezentacji nie zniechęciła do wspólnej zabawy uczestników AutoEventu. Impreza trwała aż do północy a na trawiastym „parkiecie” miały miejsce szalone tańce w gorących rytmach muzyki puszczanej przez DJ’a. Następnego dnia optymizm zawitał na twarzach przedstawicieli wszystkich firm zebranych w sali konferencyjnej.
Środa - I dzień konferencji
Uroczyste rozpoczęcie corocznej, największej konferencji przemysłu motoryzacyjnego w Polsce, czyli AutoEvent 2018 nastąpiło równo o 9.30.
Po przywitaniu ponad 350 uczestników spotkania, przez Romana Kantorskiego, Prezesa Polskiej Izby Motoryzacji, z referatem otwarcia pt. Zarządzanie SMART POWER wystąpił gość specjalny Profesor Rafał Ohme.
Dzień pierwszy konferencji zdominowany został przez tematykę związaną z perspektywami rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Polsce; niskoemisyjnością, elektromobilnością i napędami alternatywnymi; produkcją w realiach rewolucji przemysłowej oraz wymaganiami producentów samochodów w stosunku do dostawców. Tematyka ta prezentowana była albo w ramach indywidualnych wystąpień jak również paneli dyskusyjnych.
Duże znaczenie merytoryczne, w szczególności dotyczące przyszłości w ogóle i zmian zachodzących na świecie miał referat Profesora Jerzego Hausnera, który wystąpił z prezentacją pt. Sytuacja i perspektywy rozwoju polskiej gospodarki na tle procesów gospodarczych zachodzących w Europie i na świecie.
Z referatami oraz w panelach dyskusyjnych wystąpili m.in.
- Piotr Ubych, Ekspert DEKRA,
- Dipl.-Ing. Wolfgang Glowatzki, Audytor Wiodący ISO 27001 oraz ISO 22301 DEKRA Certification Austria,
- Alessandro Poma, Regional Sales Director Data Interchange,
- Andrzej Sikora, Account Manager Data Interchange,
- Michael Dembiński, Główny Doradca Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej,
- Paweł Wideł, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych
- Marco Mammetti, Kierownik ds. produktu integracji systemów napędowych i innowacji Powertrain Applus IDIADA Group,
- Sławomir Karpisz, Ekspert ds. Technologii i Jakości Gazu ORLEN Paliwa,
- Krzysztof Zaręba, Naczelnik Wydziału Polityki Przemysłowej Departamentu Innowacji, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
- Janusz Kobus, Wiceprezes Polskiej Izby Motoryzacji, Wiceprezes Pilkington Automotive Poland
- Piotr Grzybowski, Naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich i Rozwoju Urząd Miasta Częstochowy
- Jan Okulicz – Kozaryn, Doradca Toyota Motor Poland, Ekspert Polskiej Izby Motoryzacji
- Paweł Gos, Prezes Zarządu Exact Systems
- Tomasz Romanik, Menedżer Regionalny; Trener/Auditor Automotive, Grupa DEKRA w Polsce
- Krzysztof Golda, Sales Manager Poland & Eastern Europe COLD JET,
- Adam Dziura, Dyrektor ds. Sprzedaży Branżowej i Kluczowych Klientów Balluff,
- Tomasz Arent, Sales & Marketing Manager Goodman,
- Tomasz Zarzycki, Kierownik Sprzedaży i Marketingu CAT LC Polska,
- Szymon Górski, Dyrektor Działu Logistyki Volkswagen Group Polska,
- Aleksander Czajka, Prezes Zarządu Boryszew Automotive Plastics,
- Grzegorz Sirko, Specjalista ds. Marketingu GT85 Polska,
- Radosław Bury, Project Manager Nexteer Automotive Poland,
- Jacek Opala, Członek Zarządu / Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Exact Systems.
W charakterze prowadzących i moderatorów występowali naprzemiennie: Luk Palmen, Manager ds. Innowacji i Kooperacji Klastra SA&AM oraz Grzegorz Banakiewicz, Manager ds. Rozwoju i Projektów Partnerskich w firmie Balluff.
Mimo dużego zastrzyku wiedzy i informacji to jednak serca uczestników zdobył multimedialny show firmy 3M, gdzie Marcin Domański, Specjalista ds. rozwoju rynku 3M pokazał swoje umiejętności aktorskie przy wspomaganiu współpracowników z firmy. Pokaz pt. „3M – historia jednego samochodu” uzmysłowił wszystkim jak szeroki wachlarz produktów i komponentów tworzy i posiada w swojej ofercie ten koncern. Mało kto wie, że codziennie mamy do czynienia średnio z około siedemnastoma produktami związanymi z 3M – zazwyczaj o tym nie wiemy ale używamy, dotykamy. Sam pokaz trwał ok. 30 minut i trudno opisać to co było widać i co tam się działo: i cięli, i gięli, oklejali, malowali, rozbijali i ponownie naprawiali, etc.
LISTA TOP 30
W tym roku Wojciech Żuk, Dyrektor sektorów z Banku Zachodniego WBK przedstawił zebranym ranking największych pod względem przychodów ze sprzedaży producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym kapitałem polskim, czyli tzw. LISTĘ TOP 30. Mimo wcześniejszych rozmów kuluarowych i dywagacji w zakresie zmian, zaskoczeniem było to, że zaskoczenia nie było. Swoją pierwszą pozycję utrzymała względem poprzedniej edycji rankingu Grupa BORYSZEW, na drugiej pozycji ponownie znalazła się firma SOLARIS BUS&COACH S.A. a na trzeciej Grupa WIELTON S.A. Na kolejnych miejscach były zazwyczaj nieznaczne przesunięcia. Pojawiło się również kilka nowych firm, jak np.: TEMA Sp. z o.o. Sp.k.; ZASŁAW TSS Sp. z o.o. Spółka komandytowa; METCHEM Sp. z o.o. czy AMZ KUTNO S.A.
Sama Lista TOP 30 powstaje natomiast przy współpracy Banku Zachodniego WBK, Polskiej Izby Motoryzacji oraz Bisnode.
Część konferencyjna przeciągnęła się do godziny 19.00. Wystarczyło to jednak uczestnikom na chwilę relaksu, odpoczynku. O 21.00 rozpoczął się uroczysty bankiet.
Bankiet wieczorny, czyli plebiscyty i konkursy
Podczas uroczystej Gali w Restauracji Starówka rozstrzygnięte zostały plebiscyty organizowane przez Polską Izbę Motoryzacji oraz konkursy Partnerów.
Nagrodę w kategorii „Menedżer Roku 2018” za wieloletni i konsekwentny wkład w rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego otrzymał Tomasz Kuszła, Prezes Zarządu Spółdzielni Pionier.
Natomiast nagrodę w kategorii „Inwestycja Roku 2018” za uruchomienie linii do produkcji silnika benzynowego TNGA 1,5 l. oraz 2,0 l. została przyznana firmie Toyota Motor Industries Poland w Jelcz-Laskowicach, którą odebrał Zbigniew Oczkowski, General Manager.
Dodatkowo Polska Izba Motoryzacji uhonorowała również firmę Geo Globe Polska, która od 25 lat z sukcesami prowadzi działalność, realizując śmiałe wizje rozwoju. Nagrodę odebrali: Dobrochna Kochańska oraz Maciej Szewczyk.
Z racji, że rok 2018 jest również jubileuszowym rokiem dla Volkswagen Poznań, dyplom uznania trafił do rąk Marty Miśkiewicz, Małgorzaty Podskarbi, Michała Ilnickiego oraz Michała Walkowiaka z VW.
Partnerzy konferencji ufundowali dodatkowe nagrody, które rozlosowane zostały wśród uczestników konferencji, czyli:
- Grupa DEKRA, rozlosowała nagrodę w postaci podwójnego biletu na wyścig DTM.
- CAT LC rozlosował jazdę Porsche na wybranym torze w Polsce.
- Exact Systems rozlosował niespodzianki w postaci zestawów kawowych, zawierających m.in. najwyższej jakości kawę.
- Balluff podarował zwycięzcom upominki – niespodzianki a firma tesa tape ufundowała plecaki z produktami firmowymi.
Po części oficjalnej było już mocno, głośno i rockowo. Niemal cała sala pojawiła się na parkiecie gdzie występował zespół Antyradio Cover Band, który gra najlepsze, polskie i zagraniczne rockowe przeboje.
Sponsorami tegorocznego bankietu były takie firmy jak: EXACT SYSTEMS, GEO GLOBE POLSKA oraz METROPLAN POLSKA.
Czwartek - II dzień konferencji
Drugi dzień AutoEventu to zazwyczaj kilka godzin wykładów merytorycznych oraz rozmowy kooperacyjne B2B, których w tym roku odbyło się ponad 300. Podobnie było i tym razem. Część konferencyjna dotyczyła współpracy z instytucjami edukacyjnymi i badawczymi w celu przygotowania systemu kształcenia pod potrzeby przyszłej, zaawansowanej technologicznie gospodarki. Warto zaznaczyć, że to Polska Izba Motoryzacji, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych są inicjatorami Sektorowej Rady ds. kompetencji w przemyśle motoryzacyjnym (z uwzględnieniem elektromobilności). Głównym celem tego projektu jest wypracowanie rozwiązań i dopasowanie systemu kształcenia do zapotrzebowania sektora, angażując środowisko biznesu, edukacji oraz administracji, bazując jednocześnie na doświadczeniach tych środowisk, wynikach badań i pozyskanych informacjach zwrotnych.
Prezes Polskiej Izby Motoryzacji Roman Kantorski w prezentacji przestawił założenia działania Sektorowej Rady. Następnie Ryszard Jania, Prezes Zarządu Pilkington Automotive Poland omówił działania Wschodniego Klastra Motoryzacyjnego oraz program „DRIVES” Europejski Projekt Unifikacji Kształcenia
W panelu dyskusyjnym, prowadzonym przez Grzegorza Banakiewicza udział wzięli m.in:
- Roman Kantorski, Prezes Polskiej Izby Motoryzacji;
- Ryszard Jania, Prezes Zarządu Pilkington Automotive Poland;
- Krystyna Boczkowska, Prezes Zarządu Robert Bosch;
- Anna Mielczarek, p.o. Kierownika Centrum Obsługi Inwestora Urząd Miasta Częstochowy;
- Bogusław Satlawa, Członek Zarządu PZL Sędziszów S.A.;
- Luk Palmen, Manager ds. Innowacji i Kooperacji Klastra SA&AM
Paneliści poruszyli m.in. takie kwestie jak:
- Kształcenie zawodowe a kompetencje przyszłości, czyli komu tak naprawdę powinno zależeć na przygotowaniu kadr technicznych do wymagań współczesnego przemysłu?
- Czy branża motoryzacyjna może liczyć na właściwie wykształcone kadry techniczne „dostarczone” przez średnie i wyższe szkoły techniczne bez własnego wkładu w proces edukacji?
- Co będzie bardziej decydujące w przyszłości – przygotowanie i wiedza kadr czy technologia?
- Czy i jakie zwody w najbliższej przyszłości powinny pojawić się w programie średnich i wyższych szkół zawodowych i technicznych?
Odbył się również warsztat dotyczący wpływu mechanizmu podzielonej płatności na płynność przedsiębiorstw, podczas którego eksperci opowiedzieli o nowych wyzwaniach związanych z planowaniem przepływów pieniężnych w spółkach oraz innych skutkach nowelizacji przepisów z perspektywy finansów i organizacji przedsiębiorstw. Spotkanie poprowadził Piotr Marchlewski, Manager z Działu Doradztwa Podatkowego Crido Taxand.
Przez dwa dni AutoEventowi towarzyszyła wystawa targowa, gdzie na stoiskach firmy promowały swoje produkty i usługi. W roku 2018 wśród wystawców było ponad 30 firm z sektora automotive o zróżnicowanej ofercie wystawienniczej oraz odmiennej, nowatorskiej zabudowie targowej.
O AutoEvent
AutoEvent już od 14 lat jest integralnym elementem organizmu jakim jest przemysł motoryzacyjny. To właśnie podczas tego zamkniętego, branżowego wydarzenia, organizowanego przez Polską Izbę Motoryzacji dochodzi do wymiany opinii, doświadczeń, wiedzy i informacji. Tworzą się również mariaże biznesowe, nowe kontrakty i masę kontaktów. Przyjaźnie też. Na merytorykę tej konferencji duży wpływ ma sama branża, ponieważ to codzienny, bieżący kontakt na przestrzeni roku owocuje tematyką AutoEventu oraz formą i treścią tego wydarzenia.
Do zobaczenia za rok!
źródło: Polska Izba Motoryzacji
Komentarze
blog comments powered by Disqus