Firma zaangażowana w rozwój
Materiał prasowy drukuj
Firma Omni3D z Polski od początku swojej działalności angażuje się w projekty m.in. dla branży motoryzacyjnej czy aeronautycznej, wspierając utalentowanych młodych inżynierów oraz rozwój wspomnianych sektorów poprzez wykorzystanie w nich druku 3D. I co ważne, popularyzowanie zastosowania mniej tradycyjnych tworzyw.
Wydruki dla branży motoryzacyjnej do tej pory powstawały na drukarce Factory 2.0 Production System, głównie z filamentu CF-PA-12 domieszkowanego włóknem węglowym. Dla zespołu Politechniki Rzeszowskiej, który regularnie występuje w zawodach Formuły Student, powstał kolektor dolotowy i tunel do chłodnicy. Części wydrukowane z tego filamentu ze względu na jego cechy świetnie sprawdzają się na torze wyścigowym. Filament CF-PA-12 znajduje doskonałe zastosowanie w inżynierii części, produkcji elementów końcowych, a także testowaniu elementów konstrukcyjnych. Warto podkreślić, że tym filamentem można zastąpić komponenty tworzone dotychczas z metalu.
W branży motoryzacyjnej ten materiał znajduje zastosowanie dzięki wyjątkowej trwałości, wysokiej sztywności i wytrzymałości na zrywanie. Szczególnie ta ostatnia cecha jest warta uwagi, ponieważ włókno węglowe posiada wytrzymałość ponad 2,5-krotnie większą niż popularny już ABS-42.
To jednak nie jedyny filament, z którego powstają części samochodowe. Omni3D dla wspomnianego zespołu rajdowego przygotowało w lipcu wydruki z TPU. Do bolidu powstały nakładki na pedały. Ten elastomer posiada dobre właściwości elastyczne, a przy tym zachowuje dużą wytrzymałość i odporność na uderzenia, stąd decyzja o jego wykorzystaniu. Zalecana temperatura druku od 220°C i grzany stół pozwoliły w pełni wykorzystać jego cechy.
– Jesteśmy mocno zaangażowani w upowszechnianie druku 3D szczególnie w branży motoryzacyjnej i aeronautycznej. Nie tylko współpracujemy z kluczowymi polskimi jednostkami naukowymi, ale także wspieramy zdolnych młodych inżynierów. Dla ich projektów realizujemy prototypowe wydruki, dzięki czemu popularyzujemy także zastosowanie nowych materiałów w elementach, które do tej pory powstawały z popularniejszych tworzyw. Wydruki już wkrótce będą powstawać na dwóch naszych nowych drukarkach, a mianowicie Omni500 Lite oraz Factory 2.0 Net. – tłumaczy Paweł Robak, CEO Omni3D.
Firma Omni3D zdecydowała się również na wsparcie poznańskiej imprezy Drone Race Poznań 2019.
– W dronach druk 3D jest używany bardzo często. Powstają uchwyty kamer, anteny czy wreszcie całe ramy. Omni3D, które było sponsorem Drone Race Poznań 2019, w trakcie wydarzenia zaprezentowało pokazowy wydruk ramy drona z materiału CF-PA-12. Jest bardzo sztywna i wytrzymała przy jednoczesnym zachowaniu niskiej wagi. - tłumaczy Paweł Robak, CEO Omni3D.
Rama drona, czyli cinewhoop podobnie jak elementy do bolidu, została wydrukowana na drukarce Factory 2.0 Production System. Zwykle takie ramy są wykorzystywane do nagrywania filmów w ciasnych miejscach lub w pobliżu ludzi, ponieważ posiadają one pełne ochrony na śmigła. Dron z całym osprzętem oraz baterią waży zaledwie około 450g, a mimo to bez problemu uniesie kamerę typu GoPro i nadal pozostanie bardzo zwrotny i szybki. Czas lotu drona to około 5-7 min. a jego zasięg to powyżej 1km.
Wydruk z materiału CF-PA-12 mocno zadziwił zawodników Drone Race Poznań 2019, ponieważ na ogół powstają one z innych filamentów. Omni3D udowodniło, że warto sięgać po mniej powszechne tworzywa, tym bardziej, że mogą one gwarantować o wiele lepsze właściwości mechaniczne.
Podczas Drone Race Poznań 2019, rozegranym na boisku WTKKF w Poznaniu, zawodnicy i widzowie z zainteresowaniem przyglądali się wydrukowi Omni3D, a później powietrznym akrobacjom lekkich, niezwykle szybkich i zwinnych dronów.
źródło: Omni3D
Komentarze
blog comments powered by Disqus