LG Energy Solution zacieśnia współpracę z Fordem, zwiększając produkcję baterii
Materiał prasowy drukuj
W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na linię pojazdów elektrycznych Forda: Mustang Mach-E i E-Transit, LG Energy Solution zwiększa moce produkcyjne baterii w swoim polskim zakładzie LG Energy Solution Wrocław. LG Energy Solution podwaja zdolności produkcyjne dla Forda do 2023 roku.
LG Energy Solution wzmacnia swoje relacje z Ford Motor Company i rozszerza dostawy baterii w związku ze stałym wzrostem liczby pojazdów elektrycznych firmy.
W odpowiedzi na duży popyt na popularne pojazdy marki: Mustanga Mach-E i Forda E-Transit, firma LG Energy Solution Wrocław zwiększa swoje moje produkcyjne. Dzięki wykorzystaniu już istniejących linii produkcyjnych, a także postępowi w rozbudowie zakładu, LG Energy Solution jest na dobrej drodze do podwojenia swojej linii produkcyjnej do przyszłego roku. Planuje także dalsze stopniowe zwiększanie mocy produkcyjnych nawet po tym okresie.
LG Energy Solution rozpoczął dostarczanie swoich baterii dla Forda Mustang Mach-E i E-Transit w drugiej połowie 2020 roku. W ubiegłym roku globalnie sprzedano ponad 55 tys. Mustangów Mach-E, a Ford wciąż zwiększa produkcję tego średniej wielkości elektrycznego SUV-a.
Prezes i dyrektor generalny Forda Jim Farley poinformował wcześniej na Twitterze, że firma od 2022 roku zwiększa produkcję Mustanga Mach-E, a do 2023 potroi jego zdolności produkcyjne. Wcześniej producent samochodów ogłosił, że podnosi inwestycje na pojazdy elektryczne do 50 mld dolarów do 2026 roku, w porównaniu do poprzednich 30 mld. Planuje również zwiększyć globalną roczną produkcję aut elektrycznych do ponad 2 milionów sztuk do 2026 roku. Ford planuje, że do 2030 roku ponad połowa jego globalnej produkcji będzie stanowić pojazdy elektryczne.
Współpraca między LG Energy Solution a Fordem rozpoczęła się w 2011 roku, kiedy to wyprodukowane w Korei baterie trafiły do elektrycznego Forda Focus.
źródło: LG Energy Solution
Słowa kluczowe
automatyka, automotive, Ford, LG Energy Solution, przemysł samochodowy
Komentarze
blog comments powered by Disqus