Microsoft przeszkolił blisko 411 tysięcy osób z kompetencji cyfrowych
Materiał prasowy drukuj
Od momentu ogłoszenia miliardowej inwestycji w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej Microsoft przeszkolił blisko 411 tysięcy specjalistów IT, przedstawicieli biznesu, partnerów, uczniów i studentów. Wśród przeszkolonych, dzięki współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, ponad 60 tys. osób podniosło swoje kompetencje w obszarze podstawowych umiejętności cyfrowych, a blisko 9 tys. to trenerzy, którzy teraz mogą wesprzeć osoby ze środowisk nieuprzywilejowanych w zdobywaniu wiedzy na temat technologii. Najbardziej popularne wśród ekspertów IT są szkolenia w obszarach infrastruktury chmurowej, cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji.
– Rozpoczynając inwestycję w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej wiedzieliśmy, że kluczowa będzie wiedza technologiczna i szkolenia dla osób z różnych środowisk i zawodów. Nie spodziewaliśmy się jednak, że w niecałe trzy lata wyszkolimy blisko 411 tysięcy osób. Spośród nich ponad 60 tys. to klienci Microsoft, blisko 42 tys. osób reprezentuje firmy partnerskie, a aż 17 tys. to studenci – mówi Dominika Bettman, dyrektor generalna polskiego oddziału Microsoft.
Liczba certyfikowanych specjalistów chmurowych w Polsce rośnie szybciej, niż we Włoszech, Hiszpanii, Francji. W Europie wyprzedzają nas jedynie Niemcy, Wielka Brytania i Holandia. Mimo to, wciąż brakuje cyfrowych ekspertów – Polska plasuje się w tym obszarze 24% poniżej średniej całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Generalnie liczba profesjonalistów IT jest 15 proc. poniżej średniej.
Największym zainteresowaniem cieszą się obszary związane z cyberbezpieczeństwem oraz sztuczną inteligencją. Mimo rosnącej liczby osób wyszkolonych i tych będących w trakcie szkoleń, Polska w raporcie Digital Poland pt. „Stan cyfryzacji Polski na tle regionu”, powstałego na bazie liczb z Indeksu Cyfrowej Przyszłości Microsoft, wypada nie najlepiej pod względem stanu cyfryzacji w całym społeczeństwie. Dane wskazują, że słabo jest m.in. przez niski poziom aktywności kobiet w sektorze technologii (26 proc. poniżej średniej) oraz mniejszy odsetek absolwentów studiujących technologie informacyjno-komunikacyjne (24 proc. poniżej średniej) czy absolwentów studiujących kierunki ścisłe (aż 38 proc. poniżej średniej). Gorzej w porównaniu do innych państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej wypadamy również w zakresie infrastruktury cyfrowej (13 proc. poniżej średniej), z uwagi na m.in. brak aukcji częstotliwości dla sieci 5G.
mBank i ERGO Hestia inwestują w pracowników
mBank, jeden z pierwszych w Polsce banków, które zdecydowały się na wykorzystanie chmury publicznej, od lat inwestuje w ludzi oraz ich kompetencje cyfrowe. W banku już niemal co drugi pracownik techniczny skorzystał ze szkoleń chmurowych. Powołane jest też Cloud Competence Center, w ramach którego pracownicy mogą rozwijać kompetencje chmurowe w wielu obszarach. Kluczowe dla wszystkich w organizacji jest bezpieczeństwo oraz ochrona danych, a także zgodność z regulacjami rynku.
– W mBanku niezwykle istotne znaczenie ma kultura organizacji, której jednym z podstawowych filarów jest ciągłe uczenie się pracowników oraz rozwijanie kompetencji technologicznych. Jesteśmy bankiem, który od początku był w awangardzie innowacyjnych rozwiązań. Chcemy, aby w naszych zespołach pracowali eksperci najwyższej klasy. Inwestujemy w ich umiejętności chmurowe i rozwój w przyszłościowych kierunkach, na czym finalnie korzystamy również jako organizacja. Tylko w takim scenariuszu jesteśmy w stanie zapewnić organizacji odporność na ciągłe i nagle występujące zmiany, a tym samym zapewnić klientom mBanku jak najlepszą i stałą obsługę oraz dopasowywać nasze produkty do ich potrzeb – mówi Krzysztof Dąbrowski, COO w mBank.
Rozwój kompetencji cyfrowych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju biznesu również w branży ubezpieczeniowej. Grupa ERGO Hestia zapewniająca ochronę ponad 3 milionom klientów indywidualnych oraz kilkuset tysiącom firm i przedsiębiorstw rocznie, od lat inwestuje w innowacje, które nierzadko wytyczają ścieżki dla całego sektora.
– Strategia Grupy ERGO Hestia opiera się na dwóch siłach rozwojowych, które naszym zdaniem zdecydują o sukcesie technologicznym w przyszłości. Są nimi Siła informacji oraz Siła Wspólnoty. Ich synergia buduje przewagę rynkową i wyznacza trendy rozwoju technologicznego w branży ubezpieczeniowej. Krokiem w przyszłość jest migracja kluczowych systemów IT do chmury publicznej jako akceleratora transformacji cyfrowej – mówi Bartosz Dołkowski, Dyrektor Zarządzający ds. IT oraz CIO ERGO Hestii.
– Wdrożenie usług chmurowych to znaczny wzrost stabilności systemów i elastyczności w zamawianiu mocy obliczeniowej. To także skrócenie czasu dostarczania nowych produktów, co jest szczególnie ważne dla naszych agentów, brokerów i klientów. Chmura pozwala również na zmniejszenie liczby awarii i czasu ich trwania oraz gwarancja elastyczności kosztowej. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie platformy usług chmurowych Microsoft, która odpowiada na większość naszych wyzwań wdrożeniowych – dodaje Bartosz Dołkowski.
Szkolenia z cyberbezpieczeństwa dla kobiet z Ukrainy i Polski
Jednym ze znaczących przykładów szkoleń kierowanych między innymi do obywatelek Ukrainy jest kurs edukacyjny CYBER Trainees realizowany przez Instytut Kościuszki we współpracy z Microsoft. Ma on za zadanie zwiększenie dostępności sektora technologii dla kobiet oraz ich zawodowe włączenie. Celem programu jest podnoszenie umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa. W pilotażu wzięło udział 80 kobiet, po połowie Polek i obywatelek Ukrainy. Uczestniczki w ramach szkoleń poznawały podstawy programowania, ochrony cybernetycznej oraz technologii blockchain.
źródło: Microsoft
Komentarze
blog comments powered by Disqus