Roboty ABB wprowadzają świąteczny nastrój do Nowego Jorku
Materiał prasowy drukuj
Niewiele świątecznych witryn może równać się z witryną sklepu Bloomingdale’s w Nowym Jorku. Każdego roku klientów przyciągają rozbudowane prezentacje z elementami interaktywnymi. W tym roku sklep nawiedziły roboty ABB, które grają świąteczne piosenki, podają kawę i przyozdabiają choinkę.
Roboty ABB zostały stworzone m.in. z myślą o współpracy z ludźmi w środowisku przemysłowym. Ale potrafią o wiele więcej. W Nowym Jorku witają obecnie klientów Bloomingdale’s – jednego z najbardziej kultowych sklepów w mieście – aby bożonarodzeniowe zakupy były po prostu przyjemniejsze.
Cztery sześcioosiowe roboty ABB IRB 120 wspólnie przystrajają choinkę 20 delikatnymi złotymi ozdobami. W innej witrynie cztery roboty IRB 1200 grają na marakasach, tamburynie, drzewie rurowym i futurystycznym ksylofonie cyfrowym, a klienci na ulicy mogą wchodzić z nimi w interakcję, wybierając jedną z trzech świątecznych piosenek. Natomiast w trzeciej witrynie każdy może wziąć udział w karaoke, a tekst wyświetlany jest na trzech ruchomych ekranach RoboScreens, zamocowanych na ramionach robotów. Ekrany mogą wyświetlać jeden spójny film lub obraz, a gdy są rozdzielone - pokazywać pojedyncze, zsynchronizowane obrazy, które „przeskakują” z ekranu na ekran. Tworzy to angażujące i dynamiczne widowisko, które zachęca przechodniów do wzięcia udziału w świątecznej zabawie.
Wewnątrz sklepu dwuramienny robot współpracujący YuMi prezentuje najnowszy model ekspresu Nespresso, podając klientom wybrane gatunki kawy. YuMi został zaprojektowany do bezpiecznej pracy ramię w ramię z ludźmi, więc klienci mogą bez problemu wchodzić z nim w interakcje. W ten sposób Nespresso umila zakupy klientom, którzy przy okazji mogą zobaczyć, jak działa nowy produkt. Dzięki swojej precyzji robot automatyzuje cały proces parzenia kawy, począwszy od pobrania i załadowania wybranej kapsułki przez podanie gorącego napoju, a skończywszy na wyrzuceniu zużytej kapsułki.
– Poza dostarczeniem klientom Bloomingdale’s świątecznej radości, pokazujemy jak robotyka i automatyzacja mogą odmienić doświadczenie zakupowe – powiedział Marc Segura z biznesu robotyki ABB. – W przyszłości sprzedawcy będą mogli wykorzystać roboty do stworzenia innowacyjnych rozwiązań pozwalających na interakcje z klientem, zatrzymanie go w punkcie sprzedaży i prezentowanie produktów w sposób o wiele bardziej przekonujący niż tradycyjne, statyczne wystawy.
Wszystkie roboty w Bloomingdale’s są monitorowane przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem platformy cyfrowej ABB Ability z siedziby głównej biznesu robotyki ABB w Stanach Zjednoczonych w Auburn Hills. Zaawansowany system zdalnie monitoruje roboty i analizuje informacje od nich pochodzące. Pozwala to inżynierom ABB na określenie potencjalnych problemów, które mogłyby prowadzić do nieplanowanego przestoju, oraz na odpowiednią reakcję zanim problemy rzeczywiście się pojawią.
źródło: ABB
Komentarze
blog comments powered by Disqus