Siemens i IBM zapewniają rozwiązanie do zarządzania serwisem
Rozwijając swoją długoletnią współpracę, firmy Siemens i IBM prezentują nowe rozwiązanie zaprojektowane w celu optymalizacji zarządzania cyklem życia serwisu (SLM) zasobów poprzez dynamiczne łączenie działań z zakresu konserwacji i modyfikacji w miejscu użytkowania oraz danych nt. wydajności zasobów z decyzjami na etapie projektowania.
Nowe rozwiązanie tworzy kompleksowe cyfrowe połączenie pomiędzy producentami sprzętu a jego właścicielem/operatorami, wykorzystując elementy z portfolio Xcelerator firmy Siemens Digital Industries Software oraz IBM Maximo.
– Wspólny potencjał firm IBM i Siemens może pomóc firmom w tworzeniu kompleksowego cyfrowego bliźniaka, który przerywa tradycyjne podziały w celu wprowadzania innowacji i generowania przychodów – powiedział Peter Bilello, prezes i dyrektor generalny firmy badawczo-doradczej CIMdata. – Tylko poprzez zamknięcie pętli pomiędzy projektowaniem produktu a decyzjami dotyczącymi rozwoju, właściwą konfiguracją i działaniami serwisowymi firmy mogą liczyć na to, że ich model biznesowy produkt jako usługa będzie rentowny i skuteczny.
Producenci OEM i właściciele/operatorzy mogą napotkać trudności w poprawie wydajności i niezawodności zasobu w całym cyklu jego eksploatacji powodowane przez nieefektywne udostępnianie danych pomiędzy procesami inżynieryjnymi, operacyjnymi i konserwacyjnymi. Wspólne rozwiązanie firm Siemens i IBM tworzy pojedyncze źródło informacji, które ma pomóc producentom OEM i właścicielom/operatorom urządzeń poprawić wiele aspektów dotyczących projektowania, konserwacji i serwisowania swoich aktywów. Ponadto rozwiązanie to umożliwia producentom OEM dostarczanie klientom wartościowych usług posprzedażnych.
– Ta nowa współpraca łączy dwie wiodące w branży oferty w unikatowe rozwiązanie – powiedział dr Kareem Yusuf, dyrektor generalny IBM AI Applications Business. – Producenci OEM oraz właściciele/operatorzy mogą wykorzystać to rozwiązanie w celu zmniejszenia kosztów operacyjnych i wydłużenia czasu eksploatacji swoich urządzeń.
Integracja technologii zarządzania aktywami oraz zarządzania cyklem życia produktu (PLM) może pomóc właścicielowi / operatorom w tym być na bieżąco. Rozwiązanie to pozwala również producentom OEM na otrzymywanie krytycznych danych dotyczących wydajności zasobów, konserwacji oraz awarii w terenie. Wykorzystując technologię IoT, producenci mogą uzyskać wgląd w zużycie, warunki eksploatacji, awarie części i inne elementy, które pomagają w zmianach projektu lub procesu produkcji. Dane te można wykorzystać, by pomóc producentom w obniżeniu kosztów konserwacji, zmniejszeniu ryzyka i poprawie odporności aktywów.
– Oprogramowanie Maximo Enterprise Asset Management firmy IBM zapewnia technologię niezbędną do dalszego rozszerzania możliwości portfolio Xcelerator – powiedział Tony Hemmelgarn, CEO Siemens Digital Industries Software. – Korzystając ze światowej klasy rozwiązania z zakresu zarządzania konfiguracją produktu w ramach Teamcenter, firmy mogą łączyć projektowanie, produkcję i obsługę, maksymalizując korzyści z inwestycji w oprogramowanie, jednocześnie minimalizując przestoje, poprawiając jakość i zmniejszając koszty utrzymania zapasów.
źródło: Siemens
Komentarze
blog comments powered by Disqus