Yamaha Motor wprowadza na rynek nowy moduł przenośnika liniowego
Yamaha Motor Europe ogłosiła, że z początkiem lipca wprowadzi na rynek LCMR200 - nowy moduł przenośnika liniowego. Konstrukcja obecnego modelu LCM-X została znacząco udoskonalona w kierunku poprawy łatwości użytkowania.
Konstruktorzy LCMR200 utrzymali wysoką dokładność i krótki skok charakterystyczne dla dotychczasowego modelu LCM-X poprawiając konstrukcję modułu. W rezultacie otrzymano solidniejszy model, który lepiej nadaje się do pracy w środowiskach, w których obecne są ciała obce i szumy statyczne.
System, w którym do 64 karetek (ang. sliders) jest sterowanych przez jeden sterownik YHX przeniesiono z obecnego modelu LCM-X, ale dzięki stworzeniu nowego modelu programowania przenośnika z użyciem Standardowego Profilu wyeliminowano konieczność programowania pojedynczych zdarzeń kontrolera. Znacząco ułatwia to proces integracji.
Moduły przenośników liniowych – od ich wprowadzenia na rynek w 2013 roku - są stale udoskonalane i rozwijane w oparciu o doświadczenia użytkowników. Nowe urządzenie LCMR200 -jeszcze prostsze w obsłudze - przyczyni się do zwiększenia wydajności procesów w wielu branżach na całym świecie.
Tło rynkowe i zarys produktu
Dostrzegając światowe zjawisko coraz krótszego cyklu życia produktów, YAMAHA skupia zasoby na tworzeniu rozwiązań elastycznych i uniwersalnych – pozwalających na szybkie zmiany produkcji i wytwarzanie różnych produktów i w różnych wielkościach serii.
W związku z tym moduł przenośnika liniowego został stworzony tak by umożliwiać łatwą rekonfigurację linii – dużo sprawniejszą niż w przypadku konwencjonalnych przenośników taśmowych i rolkowych. Można przewidywać, że LCMR200 będzie stosowany w wielu gałęziach przemysłu, a jego zastosowanie będzie widoczne w fabrykach na całym świecie.
W 2013 roku YAMAHA wprowadziła na rynek moduł przenośnika liniowego LCM100 jako transportu nowej generacji. Od tego czasu jest to wiodący produkt na rynku stosowany w branżach produkcji elektrycznej/elektronicznej oraz automotive - wymagających dużej precyzji i pracy ze stosunkowo niewielkimi komponentami. Nowo opracowany LCMR200 zapewnia większą użyteczność bazując na tych wcześniejszych osiągnięciach.
YAMAHA dostarcza kompleksową linię produktów: od jednoosiowych robotów przez manipulatory wieloosiowe, SCARA po przenośniki liniowe co pozwala na automatyzację zróżnicowanych zakładów produkcyjnych. Oferta ta jest wciąż udoskonalana w kierunku zwiększania wydajności i jakości koniecznej i funkcjonowania w coraz bardziej złożonych i zróżnicowanych zakładach produkcyjnych.
LCMR200 – główne cechy
- Ruch z dużą prędkością, bardzo precyzyjne zatrzymanie i pozycjonowanie. Napęd bezpośredni poprzez silnik liniowy umożliwia ruch z dużą prędkością, bardzo dokładne zatrzymanie i pozycjonowanie.
- Solidna struktura. Prawie cała struktura modułu jest montowana bezpośrednio na ramie, dając podstawę prowadnicy liniowej. Prowadnica liniowa i szyna karetki zostały powiększone i wzmocnione, przy zachowaniu tej samej wielkości całkowitej modułu.
- Większa elastyczność instalacji. Przewody elektryczne mogą być wyprowadzane zarówno z przodu jak i z tyłu modułu co zwiększa stopień swobody w instalacji i poprawia efektywność systemu przy tworzeniu linii powrotnych.
- Nowy moduł do obsługi cyrkulacji karetek. Nowy moduł do obsługi cyrkulacji karetek znacznie upraszcza utrzymanie dokładności transferu.
- Kontroler YHX wyposażony w nową funkcję Standard Profile. Dzięki wykorzystaniu standardowego profilu w sterowniku YHX, klienci nie muszą tworzyć programów drabinkowych w sterowniku YHX. Pozwala to również na sterowanie robotem LCMR200 i jednoosiowym jako pozycjonerem z nadrzędnego sterownika PLC.
źródło: Renex
Słowa kluczowe
automatyka, przenośnik liniowy, RENEX, yamaha, Yamaha Motor Europe
Komentarze
blog comments powered by Disqus