Prowadnice liniowe NH/NS od NSK
Materiał prasowy drukuj
Firma NSK wprowadziła do oferty nowe prowadnice liniowe NH/NS. Prowadnice charakteryzują się większą wytrzymałością, zwiększoną prędkością i o 30% wyższą nośnością dynamiczną dzięki zoptymalizowanej geometrii bieżni.
Nowa konstrukcja zapewnia, bardziej równomierny rozkład sił pomiędzy kulkami a bieżniami. Oznacza to, że przy porównywalnych obciążeniach, naciski powierzchniowe w miejscach styku są znacznie mniejsze niż poprzednio, co pozwoliło na zrewidowanie bazowej nośności dynamicznej zgodnie z odpowiednimi standardami ISO.
W rezultacie uzyskano przynajmniej o 30% większą nośność dynamiczną i dwukrotnie większą trwałość zmęczeniową. Przykładowo nominalna żywotność prowadnicy liniowej NH25AN jest 2,24 razy dłuższa niż modelu LH25AN, a jednocześnie zredukowano hałas średnio o 3 dB(A).
Udało się również zachować dużą zdolność do samonastawności prowadnic kulkowych dzięki pracy elementów tocznych w układzie X. Skutkuje to relatywnie małymi wewnętrznymi obciążeniami w porównaniu do układu typu O. Dzięki temu prowadnice liniowe wykazują większą tolerancję przy niedokładnej instalacji, co nie wpływa znacząco na redukcję żywotności.
Inną kluczową zaletą nowej generacji produktów jest możliwość pracy przy znacznie wyższych prędkościach bez konieczności jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych. Ponieważ nowe produkty zostały wyposażone w system nawracania kulek przystosowany do wysokich prędkości, uzyskują one trzy razy wyższe prędkości maksymalne w porównaniu do poprzednich serii - zamiast 100 m/min, prowadnice liniowe NH/NS poruszają się z prędkościami od 150 do 300 m/min. Jednocześnie nowe napędy poruszają się płynniej i ciszej dzięki całkowicie przekonstruowanemu systemowi nawracania kulek. Kulki obecnie o wiele łagodniej przemieszczają się ze strefy nośnej do systemu nawrotowego.
Nowe prowadnice liniowe NH/NS są przystosowane do precyzyjnej i bezluzowej pracy w obrabiarkach, technologii medycznej, przy produkcji półprzewodników, maszynach pakujących, robotach i innych systemach transportowych.
źródło: NSK Polska
Komentarze
blog comments powered by Disqus