Szybkie, kompaktowe i precyzyjne – napędy elektryczne Festo
Festo drukuj
Nowa generacja liniowych napędów elektrycznych EGC z prowadnicą toczną zapewnia dużą prędkość i dynamikę oraz dużą wytrzymałość i żywotność. Napędy EGC mogą współpracować ze wszystkimi rodzajami silników, są elementem mechatronicznego, modułowego systemu manipulacyjnego Festo.
Napędy EGC ze śrubą pociągową lub paskiem zębatym charakteryzują się dużą siłą osiową i dużą prędkością działania, co czyni z nich idealne narzędzie do stosowania w manipulatorach oraz urządzeniach kontrolnych i montażowych.
Szerokie i sztywne profile aluminiowe konstrukcji napędu umożliwiają przenoszenie dużych obciążeń. Zastosowanie szerokiego profilu sprawia, że prowadnica liniowa napędu EGC jest bliżej obciążenia, przez co zmniejsza się ramię działania obciążenia, a to umożliwia zwiększenie dopuszczalnych sił i momentów. To z kolei umożliwia konstruktorowi dobór napędu o mniejszych wymiarach do tych samych obciążeń, co prowadzi do oszczędności miejsca i kosztów.
W przypadku napędu z paskiem zębatym silnik może być zamontowany po obu stronach i na obu końcach napędu. Użytkownik może w każdej chwili zmienić położenie silnika, ponieważ nie jest ono predefiniowane.
Małe średnice zębatki napędu oznaczają, że zazwyczaj nie jest konieczne stosowanie przekładni, co prowadzi do dalszej redukcji kosztów. Dzięki takim parametrom napędy EGC znajdują zastosowanie w zadaniach, gdzie wymagane są duże moce oraz efektywny zwrot poniesionych nakładów, jak np. w przemyśle elektronicznym, spożywczym oraz wszystkich gałęziach przemysłu opakowań.
Oprogramowanie „PositioningDrives” (dostępne do pobrania ze strony www.festo.pl) służy do doboru napędów elektrycznych. Program wyznacza charakterystykę obciążenia danego napędu, podaje szczegółowe wyniki takie, jak trajektoria ruchu i parametry systemu, oraz tworzy listę części, na podstawie której użytkownik może łatwo wygenerować zamówienie oraz dokumentację techniczną.
|
|
|
Silnik skokowy czy serwo?
Festo oferuje odpowiednie rozwiązania w zakresie silników do nowych napędów elektrycznych. Napędy EGC mogą być łączone zarówno z silnikami skokowymi EMMS-ST i pozycjonerami CMMS-ST lub z silnikami serwo EMMS-AS i pozycjonerami CMMS/P-AS. Użytkownicy znajdą wszystko, czego potrzebują – od prostych i tanich napędów do skomplikowanych rozwiązań systemowych.
|
|
Parametry techniczne:
napęd elektryczny EGC-BS/TB
- Wielkości: 50/70/80/120/185
- Napęd: śruba pociągowa/pasek zębaty
- Prowadnica: toczna z zamkniętym obiegiem kulek
- Skok maks.: 3000 mm/10 000 mm
- Prędkość maks.: 2 m/s / 5 m/s
- Dokładność pozycjonowania: ±0,02 mm/±0,1 mm
- Maks. siła osiowa Fx: 3000 N
- Maksymalne momenty obciążenia
- Mx: 580 Nm
- My: 1820 Nm
- Mz: 1820 Nm
- Opcje: prowadnica bez napędu, wydłużony wózek, dodatkowy wózek, zabezpieczona prowadnica, centralne smarowanie.
Festo Sp. z o.o., Janki k. Warszawy,
ul. Mszczonowska 7, 05-090 Raszyn
Contact Center: tel. +48 22 711 41 00
fax +48 22 711 41 02, festo_poland@festo.com
www.festo.pl
Komentarze
blog comments powered by Disqus