Inteligentny system bezpieczeństwa i ochrony
Technologia ifm electronic w systemach sterowania stacji metra w EssenFirma Essener Verkehrs-AG (EVAG) oraz ifm electronic gmbh współpracują od 2006 roku przy opracowywaniu systemu sterowania dla stacji metra. Celem współpracy jest zbieranie danych technicznych ze stacji metra w Essen i ich przetwarzanie w centralnym układzie sterowania.
W skład instalacji działających w stacjach metra wchodzą np. schody ruchome, windy, podnośniki, klapy przeciwpożarowe oraz wentylacja. Im bardziej szczegółowe są informacje o ich stanie, tym prędzej można wyeliminować błędy w przypadku wystąpienia zakłócenia. Co więcej, za pomocą takiego systemu można zautomatyzować serwisowanie tych instalacji.
Dzięki wczesnemu wykrywaniu oraz usuwaniu usterek uzyskano bezawaryjne działanie. Na przykład awaria schodów ruchomych jest automatycznie wykazywana dzięki precyzyjnemu systemowi opisu błędów. Osoby niepełnosprawne mogą dowiedzieć się za pośrednictwem telefonu, czy w danej stacji podziemnej winda jest czynna, czy uszkodzona. Dane pochodzące z poszczególnych instalacji są przekazywane do centralnego systemu sterowania za pośrednictwem internetowego interfejsu FCML (Facility Control Markup Language).
Webowe systemy sterowania do centralnego monitorowania i sterowania wszystkich instalacji technicznych dostarcza firma SKYTEC AG z Oberhachingen. Firma ifm electronic zapewnia systemy przetwarzania sygnałów, np. temperatury pomieszczeń, komunikatów błędnego działania schodów ruchomych czy wentylacji. ifm electronic dostarczyła także interfejsy z funkcją internetową do kontroli przeciwpożarowej ROXNETCOM AS-i firmy TROX GmbH.
Systemy firmy ifm electronic mają strukturę rozproszoną oraz modułową. Dzięki temu można je łatwo rozbudować oraz serwisować. Podstawą systemu sterowania jest system magistralowy AS-i. Od roku 2006 wszystkie instalacje, w tym nowy system EVAG zamontowany w 35 stacjach podziemnych, zostały wyposażone w opisaną technologię. Daje to możliwość kontroli stosunkowo tanim kosztem wszystkich instalacji na stacjach.
System EVAG można w razie potrzeby łatwo rozbudować. Możemy śmiało powiedzieć, że jest to system, który „porusza Essen”. ifm electronic natomiast działa w zgodzie z zasadą „ifm electronic – close to you!”
Zdjęcia udostępnione dzięki uprzejmości EVAG Public Relations
źródło: ifm electronic
Komentarze
blog comments powered by Disqus