„Call-for” – innowacyjny system zarządzania przepływem informacji
System „call-for” pozwala usprawnić komunikację między pracownikami zakładu przemysłowego za pomocą bezprzewodowej sieci powiązanych ze sobą przycisków i sygnalizatorów świetlnych, które przekazują proste, ale kluczowe dla sprawnej produkcji polecenia i informacje.
Efektywne funkcjonowanie zakładu przemysłowego w dużej mierze zależy od sprawnego przepływu informacji. Jednak w strefie produkcyjnej wymiana kluczowych danych między poszczególnymi pracownikami może nastręczyć wiele trudności spowodowanych m.in. ich mobilnością, dynamiką procesów produkcji oraz zmianą języka, którym posługują się operatorzy. W efekcie brak kluczowych, choć zwięzłych informacji o stanie poszczególnych etapów produkcji może powodować przestoje, utratę płynności produkcji, zmniejszenie wydajności i niepotrzebne straty, które nie mają uzasadnienia w stanie infrastruktury zakładu.
Doskonałym lekarstwem na opisywaną sytuację może być system „call-for” przekazujący krótkie komunikaty za pośrednictwem bezprzewodowej sieci przycisków i sygnalizatorów świetlnych. Dzięki nim operatorzy mogą natychmiast przekazać informację lub polecenie/prośbę o wykonanie określonej akcji.
Efektywna produkcja
Bezprzewodowe przyciski i sygnalizatory świetlne dostępne są w wersjach z zasilaniem bateryjnym i/lub sieciowym. Modułem nadrzędnym spinającym sieć (do 47 urządzeń podrzędnych) jest programowalna brama komunikacyjna serii DXM. W jednej strefie może pracować wiele takich modułów, bez ryzyka wzajemnego zakłócania się.
Systemy „call-for” są również rozwijane pod kątem Przemysłu 4.0. Dzięki użyciu programowalnej bramy komunikacyjnej z serii DXM lub panelu HMI możliwe jest kolekcjonowanie danych dotyczących liczby wezwań, czasów odpowiedzi, jak i czasu potrzebnego na wykonanie zadania. Zebrane dane umożliwiają sprawdzenie, które procesy zajmują najwięcej czasu oraz których produktów zużywamy najwięcej. Pozwala to efektywnie zarządzać magazynem oraz procesami produkcji.
Multibranżowe zastosowania
Praktycznie każda gałąź przemysłu może skorzystać z zalet tego rozwiązania, usprawniając proces wymiany informacji między pracownikami. Dzięki specjalistycznym węzłom komunikacyjnym z serii Q45, z wbudowanymi głowicami wyposażonymi w czujniki optyczne oraz rejestry licznikowe, systemy „call-for” idealnie sprawdzą się także w aplikacjach typu „just-in-time”
TURCK Sp. z o.o.
ul. Wrocławska 115, 45-836 Opole
tel. 77 443 48 00, fax 77 443 48 01
e-mail: poland@turck.com
www.turck.pl
źródło: Automatyka 7-8/2019
Słowa kluczowe
automatyka, Call-for, intralogistyka, logistyka, przepływ informacji, TURCK
Komentarze
blog comments powered by Disqus