Wózek AGV EKS 215a – innowacja Jungheinrich
Materiał prasowy drukuj
Robotyzacja i automatyzacja to jeden z najsilniejszych trendów obserwowanych obecnie w obszarze intralogistyki. Niewielkie nasycenie polskiego rynku takimi technologiami w porównaniu do innych państw europejskich, a także coraz bardziej rosnące koszty pracy stwarzają ogromny potencjał dla urządzeń automatyzujących pracę w magazynie.
Firma Jungheinrich, kompleksowy dostawca rozwiązań intralogistycznych, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku, wprowadzając nowy automatyczny wózek widłowy – EKS 215a. Jego polska premiera odbyła się podczas Dnia Otwartego Jungheinrich, zorganizowanego 20 października 2021 r. Urządzenie może pracować w trybie mieszanym, zarówno w magazynach, jak i na produkcji – wśród innych wózków widłowych kierowanych przez operatorów oraz wśród pieszych.
Nowy wózek EKS 215a samodzielnie składuje ładunki o masie do 700 kg na wysokości do sześciu metrów. Konstruktorzy Jungheinrich opracowali zupełnie nową koncepcję pojazdu, w tym także pola ochronnego, dzięki czemu udało się znacznie zmniejszyć powierzchnię wymaganą do pracy tego wózka AGV. Jego kompaktowe wymiary zapewniają dużą zwrotność, przy niewielkim zapotrzebowaniu na miejsce. Umożliwia to łatwą integrację wózka z istniejącą infrastrukturą magazynową. Dzięki EKS 215a można zautomatyzować procesy ręczne, które obecnie są wykonywane głównie przy użyciu wózków czołowych i wysokiego składowania. Całkowicie nowy interfejs człowiek–maszyna zapewnia szczególnie intuicyjną obsługę.
Odpowiedź na potrzeby klientów
– Nowy wózek EKS 215a to odpowiedź firmy Jungheinrich na liczne zapytania klientów dotyczące wymagań przestrzennych i możliwych zastosowań. Pojazd jest bardziej kompaktowy, mocniejszy i bardziej przyjazny dla użytkownika niż jakikolwiek wcześniej. Dzięki udźwigom resztkowym o 40 % wyższym niż w poprzednim modelu, jest on idealnym urządzeniem do automatyzacji transportu wewnętrznego i składowania palet w szerokich korytarzach roboczych – mówi Manuela Schmidbauer, menedżer produktu w Jungheinrich.
Kompaktowy i elastyczny w użyciu
Szczególną innowacją w nowym EKS 215a są wyjątkowo kompaktowe wymiary wózka. Skanery bezpieczeństwa, montowane pod pojazdem, są odporne na uszkodzenia i zajmują mało miejsca. Dzięki EKS 215a firma Jungheinrich zaoszczędziła 131 mm długości i 85 mm szerokości w zakresie wymaganej powierzchni posadzki magazynowej. Korzyść dla użytkownika to o 10 % mniejsza wymagana szerokość korytarza roboczego AST. Dziewięć typów masztów gwarantuje indywidualne dopasowanie rozwiązania do każdej aplikacji. Ponadto karetka wideł ISO zapewnia wysoką elastyczność zastosowania.
Nowy interfejs człowiek–maszyna
Nowy wózek AGV jest wyposażony w technologię 24 V (zamiast 48 V). Pozwala to zaoszczędzić do 30 % kosztów energii. Nowy interfejs człowiek–maszyna z wyświetlaczem dotykowym oferuje dodatkowe opcje interakcji między operatorem a pojazdem. Aktualny status urządzenia jest widoczny na pierwszy rzut oka. W przypadku wystąpienia ewentualnego błędu pojawia się opis problemu oraz dodatkowe konkretne zalecenia umożliwiające jego łatwe usunięcie. Wcześniej błędy mogły być rozwiązane tylko przez technika serwisu. Nowy interfejs umożliwia także ręczne wprowadzanie zleceń, co wcześniej było możliwe tylko centralnie.
Indywidualne rozwiązanie dla zautomatyzowanej intralogistyki
EKS 215a idealnie pasuje do pozostałych modeli z rodziny AGV firmy Jungheinrich – EREa, ERCa, EZSa i EKSa – oraz automatycznych wózków systemowych. – Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w automatyzacji intralogistyki firma Jungheinrich oferuje swoim klientom kompleksowe i indywidualne rozwiązania – mówi Manuela Schmidbauer. Co istotne, mimo wielu innowacji zastosowanych w pojeździe i opracowania koncepcji urządzenia na podstawie wymagań klientów, nowy EKS 215a w ponad 90 % składa się ze sprawdzonych komponentów firmy Jungheinrich.
Jungheinrich Polska Sp. z o.o.
ul. Świerkowa 3
Bronisze k. Warszawy
05-850 Ożarów Mazowiecki
tel. 22 332 88 00
www.jh.pl
źródło: Automatyka 11/2021
Słowa kluczowe
AGV, automatyka, intralogistyka, Jungheinrich, logistyka, logistyka magazynowa, logistyka wewnątrzzakładowa, robotyzacja, Wózek AGV
Komentarze
blog comments powered by Disqus