Napędy trzeciej generacji. Co to takiego?
Redakcja serwisu drukuj
Tak zwane napędy trzeciej generacji mogą zmniejszyć zużycie energii silników o 40 proc. Sekret oszczędności tkwi w oprogramowaniu.
Jak pisze serwis www.drivesncontrols.com amerykańska firma technologia twierdzi, że stworzyła oprogramowanie, które można dodać do niemal dowolnego dysku sieciowego co skutkuje obniżeniem zużycia energii przez silnik nawet o 40%. Ponadto oprogramowanie wpływa na poprawę wydajności silnika. AC Kinetics (ACK) twierdzi, że jej technologia stanowi "trzecią erę" dla napędów o zmiennej prędkości, po V / f kontroli z 1960 roku i kontroli wektorowych z 1980 roku.
Sterowanie oszczędne
"Opracowaliśmy kilka algorytmów sterowania silnika elektrycznego, które zmniejszają zużycie energii o 10-40%, przy jednoczesnej poprawie wydajności silnika", wyjaśnia Neil Singer z ACK .
Singer powiedział również, że AC Kinetics jest w trakcie rozmów z producentami na temat dalszych badań i ewentualnym wdrożeniem nowej technologii. Przewiduje on, że pierwsze dyski wdrażające nowe algorytmy mogą pojawić się w sprzedaży przed końcem 2013 roku.
Jak działa algorytm napędu trzeciej generacji?
Algorytmy sterujący można uruchomić w czasie rzeczywistym na standardowym sprzęcie napędu i może on zastąpić algorytmy sterowania w istniejących napędów AC. Wstępna wersja oprogramowania musi być w stanie zmierzyć prąd silnika, który może ograniczyć jego wykonanie na niektórych dyskach.
Według Singera oprogramowanie nie wymaga dużo pamięci i mocy obliczeniowej do obsługi. "Włożyliśmy wiele pracy, aby zmusić go do pracy z istniejącymi mikrokontrolerami,". Na przykład, rozwiązanie będzie działać na urządzeniach TI Piccolo, które są powszechnie używane w kontroli silnika.
ACK nie ujawnia dokładnie, jak jego architektura działa, ale mówi, że system został zaprojektowany od początku dla realizacji szybkich dynamicznych osiągów, przy jednoczesnej minimalizacji strat w silniku.
Więcej przeczytasz na portalu:
Słowa kluczowe
algorytmy sterowania, automatyka, napęd trzeciej generacji, napędy, sterowanie silnika elektrycznego
Komentarze
blog comments powered by Disqus