Rozwiązania IE5 SEW-Eurodrive
Materiał prasowy (SEW-EURODRIVE) drukuj
Firma SEW-Eurodrive oferuje gamę rozwiązań umożliwiających zwiększenie efektywności energetycznej. Wśród nich są m.in. silniki synchroniczne serii DR2C.., układ napędowy MOVIGEAR performance i rozwiązania effiDRIVE.
Silniki synchroniczne serii DR2C.. to jeden z modułów rozwiązania IE5, który pozwala osiągnąć większe oszczędności w zakresie zużycia energii. Silniki zostały zaprojektowane z myślą o eksploatacji z falownikiem, a dzięki rezerwom dynamicznym i termicznym zapewniają zrównoważoną pracę oraz redukcję kosztów na przestrzeni całego cyklu życia.
Zalety silników synchronicznych serii DR2C..
Wydajność
Klasa energooszczędności silnika IE5 na podstawie eksploatacji z falownikiem według standardu IEC TS 60034-30-2. Straty energii mogą być nawet o 50 % niższe niż w przypadku klasycznego silnika elektrycznego IE3.
Wszechstronność
Istnieje możliwość łączenia z komponentami systemu modułowego SEW-Eurodrive, z przekładnią lub bez oraz falownikiem decentralnym lub przysilnikowym. Tak powstaje energooszczędna maszyna.
Oszczędność miejsca
Niewielkie zapotrzebowanie na przestrzeń montażową w różnych aplikacjach. Silniki DR2C.. mogą mieć nawet dwukrotnie mniejsze wymiary niż porównywalne silniki asynchroniczne klasy IE3 o tej samej mocy.
Technologia wewnętrznych magnesów trwałych (IPM – Interior Permanent Magnet) w rozwiązaniach klasy IE5 zastosowana w silnikach synchronicznych serii DR2C.. rozszerzyła portfolio silników SEW-Eurodrive o przyszłościowy wariant cechujący się większą wydajnością. Tym samym nasz system modułowy został rozbudowany o modele skonstruowane z myślą o eksploatacji z falownikiem. W porównaniu z klasycznym silnikiem elektrycznym, napędy charakteryzują się większą dynamiką. Ich wymiary mogą być przy tym mniejsze w wielu różnych zastosowaniach przy zachowaniu maksymalnej wydajności.
Silniki synchroniczne serii DR2C.. uzupełniają opracowany przez SEW-Eurodrive modułowy system silników DR... o warianty w najwyższej klasie energooszczędności IE5 zdefiniowanej w normie TS IEC 60034-30-2.
Przegląd właściwości silników synchronicznych:
- do eksploatacji z falownikiem.
- rozwiązanie systemowe z techniką szaf sterowniczych: falownik MOVITRAC advanced do montażu przysilnikowego, MOVIDRIVE oraz falowniki decentralne MOVIMOT z modułowego systemu automatyki MOVI-C:
- bez enkodera w trybie regulacji ELSM,
- z enkoderem w trybie regulacji CFC,
- z falownikami MOVITRAC LTE-B+ oraz MOVITRAC LTP-B:
- bez enkodera w trybie regulacji PMVC,
- silniki synchroniczne z magnesami trwałymi,
- technologia IPM (Interior Permanent Magnet),
- najwyższa normatywna klasa energooszczędności IE5,
- wysoka sprawność w całym zakresie prędkości obrotowej,
- wysokie rezerwy termiczne,
- wysoka gęstość mocy,
- niskie momenty bezwładności masy własnej skutkują minimalnymi stratami podczas przyspieszania,
- najniższe straty systemowe przy pełnym i częściowym obciążeniu,
- dwie klasy prędkości obrotowych: 2000 min–1 oraz 3000 min–1,
- aktualnie silniki mogą mieć cztery różne wymiary i moc do 3,6 kW,
- dostępna jest pełna oferta akcesoriów i opcji z naszego systemu modułowego silników, w tym hamulce, enkodery, złącza wtykowe itp.
Obszary zastosowania
Silniki DR2C.. mogą być stosowane na całym świecie w różnych aplikacjach.
Transport i logistyka:
- przenośniki taśmowe, w szczególności taśmy sortujące,
- prowadnice rolkowe,
- przenośniki paskowe,
- stoły obrotowe,
- stoły nożycowe,
- paletyzatory.
Technologia produktowa:
- transportery typu skid,
- jednostki obrotowe,
- przenośniki wznoszące,
- pozycjonowanie z prędkością szybką/pełzania.
Układ napędowy MOVIGEAR
W ramach tworzenia energooszczędnych rozwiązań firma SEW-Eurodrive oferuje również układ napędowy MOVIGEAR performance, w którym silnik zintegrowany jest z falownikiem. To najbardziej inteligentna, wydajna i oszczędna wersja decentralnej techniki napędowej na rynku – silnik, przekładnia i elektronika sterująca są umieszczone w jednej obudowie. MOVIGEAR performance może pracować w każdej sieci opartej na topologii Ethernet.
Jednostka napędowa MOVIGEAR performance składa się z decentralnego falownika, silnika synchronicznego z magnesami trwałymi oraz przekładni. Te trzy główne komponenty zostały zamknięte w kompaktowej obudowie odlewanej z aluminium.
Dzięki zintegrowanemu interfejsowi cyfrowemu przekazywanie informacji o silniku do falownika odbywa się na podstawie tzw. elektronicznej tabliczki znamionowej oraz sygnałów pochodzących ze zintegrowanych czujników. Nie wymaga to jednocześnie dodatkowych nakładów na prace instalacyjne. Komunikacja realizowana jest przez złącza sieciowe, takie jak np. Profinet IO, EtherNet/IP oraz Modbus TCP, jak również zintegrowane cyfrowe wejścia i wyjścia. MOVIGEAR performance jest tym samym idealnym towarzyszem dla dynamicznych aplikacji przenośnikowych.
Nową jednostkę napędową wyróżnia kompaktowość oraz wysoka zdolność przeciążeniowa. Dzięki spełnieniu normy IE5, najwyższej możliwej klasy sprawności energetycznej silnika zgodnie z IEC TS 60034-30-2, jak również maksymalnej wydajności systemowej, zgodnie z IEC 61800-9-2, jednostka MOVIGEAR performance przewyższa dotychczasowe dostępne na rynku rozwiązania.
Obszary zastosowania
Technika transportu bliskiego:
- praca w trybie kontroli prędkości,
- możliwa praca w trybie pozycjonowania,
oraz zastosowanie w:
- poziomych systemach transportowych w intralogistyce i obsłudze paczek,
- przemyśle napojowym i spożywczym,
- przemyśle samochodowym,
- przenośnikach bagażu na lotniskach.
Warunki środowiskowe:
- stopień ochrony IP65 według normy EN 60529,
- temperatura otoczenia od –25 °C do +60 °C,
- trwałość oraz wysoki potencjał oszczędności energii,
- sprawność systemu napędowego według IEC 61800-9-2 (Power Drive System): wykazuje najwyższą zdefiniowaną klasę energooszczędności IES2 według IEC 61800-9-2 dla systemu złożonego z silnika i elektroniki,
- sprawność silnika wg IEC 60034: odpowiada klasie sprawności IE5 według IEC TS 60034-30-2.
Rozwiązania effiDRIVE
Energooszczędne rozwiązania effiDRIVE firmy SEW-Eurodrive umożliwiają redukcję kosztów energii elektrycznej. W przypadku niezoptymalizowanych maszyn, koszty związane z energią elektryczną mogą stanowić nawet 90 % kosztów cyklu życia produktu. Czas to zmienić!
Dzięki wsparciu SEW-Eurodrive można zyskać potencjalne możliwości oszczędności i redukcji kosztów energii oraz poznać sposoby na zmniejszenie poziomu emisji CO2. Nasze rozwiązanie gwarantuje kompletną analizę oraz umożliwia wdrożenie wszystkich elementów energooszczędności.
SEW-Eurodrive zapewnia wsparcie podczas wyboru wydajnych energetycznie komponentów napędowych, a także w zakresie doradztwa energetycznego oferowanego przez specjalistów effiDRIVE podczas opracowywania najbardziej wydajnych pod kątem energetycznym rozwiązań na potrzeby różnych zastosowań.
Zalety:
- redukcja kosztów energii – dzięki dopracowanym i zoptymalizowanym energetycznie komponentom,
- osiągnięcie wymiernych rezultatów – effiDRIVE zapewnia zastosowanie optymalnych rozwiązań dla maszyn i urządzeń klienta.
- korzyści wynikające z fachowej wiedzy – nasi specjaliści ds. doradztwa energetycznego pomogą zidentyfikować i ocenić potencjalne możliwości oszczędności
W ten sposób doradztwo energetyczne SEW-Eurodrive przyczynia się znacznie do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa. Wspomaga redukcję emisji CO2 i równocześnie stanowi przyczynek do ochrony klimatu oraz przemyślanego planu zrównoważonego rozwoju.
SEW-EURODRIVE POLSKA Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5, 92-518 Łódź
tel. 42 270 90 00
źródło: Automatyka 7-8/2023
Słowa kluczowe
automatyka, efektywność energetyczna, Sew-Eurodrive, silniki, technika napędowa
Komentarze
blog comments powered by Disqus