Nowe wytyczne EU dotyczące silników energooszczędnych
Andrzej Barciński drukuj
27 lipca 2014 wchodzi w życie rozporządzenie Komisji (EU) Nr 4/2014. Zmienia ono poprzednie rozporządzenie (EC) 640/2009 dotyczące wdrażania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE odnośnie wymagań ekoprojektu dla silników elektrycznych.
W rozporządzeniu (EC) 640/2009 wprowadza się następujące zmiany.
(1) art. 1 otrzymuje brzmienie
Artykuł 1 Przedmiot i zakres
1. Niniejsze rozporządzenie ustanawia wymogi dotyczące ekoprojektu dla wprowadzania na rynek i do użytku silników, w tym silników stanowiących integralną część innych produktów.
2. Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do:
a) silników przeznaczonych do eksploatacji przy pełnym zanurzeniu w cieczy;
b) silników stanowiących integralną część produktu (np. przekładni zębatej, pompy, wentylatora lub sprężarki), których charakterystyka energetyczna nie może być sprawdzona niezależnie od produktu;
c) silników przeznaczonych do eksploatacji wyłącznie:
(i) na wysokościach powyżej 4 000 m n.p.m.; (było 1000 m)
(ii) w temperaturze otoczenia przekraczającej 60 °C; (było 40 °C)
(iii) w maksymalnej temperaturze roboczej powyżej 400 °C;
(iv) w temperaturze otoczenia poniżej – 30 °C w odniesieniu do wszystkich silników lub poniżej 0 °C w przypadku silników chłodzonych wodą;
(v) w przypadku gdy temperatura wody chłodzącej na wejściu do produktu wynosi mniej niż 0 °C lub więcej niż 32 °C;
lub PL 7.1.2014 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 2/1
( 1 ) Dz.U. L 285 z 31.10.2009, s. 10.
( 2 ) Dz.U. L 191 z 23.7.2009, s. 26.
(vi) w przestrzeniach zagrożonych wybuchem zgodnie z definicją zawartą w dyrektywie 94/9/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (*);
d) silników hamujących; z wyjątkiem wymogów dotyczących informacji określonych w załączniku I pkt 2 ppkt 3–6 i ppkt 12.
źródło: Cantoni Group
Komentarze
blog comments powered by Disqus