2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
Articles
  • Building Automation
  • Safety
  • Druk 3D
  • Electrics
  • Energy
  • Energia
  • Building Automation
  • Communication
  • Computers and HMI
  • Building Automation
  • Assembly and Conveyance
  • Software
  • Pneumatics
  • Measurements
  • Prawo i normy
  • Przemysł 4.0
  • Robotics
  • Control
  • Visions Systems
  • Drives
  • Technika łożyskowa
  • Technologia obróbki
  • Services
  • Building Automation
  • Others
Expand all
  • Home page
  • Articles
  • Robotics

Tory jezdne dla robotów przemysłowych, czyli jak zwiększyć elastyczność przestrzeni produkcyjnych

Paweł Podsiadło, Marek Niewiadomski (ASTOR) print

Friday November 15 2019
Tory jezdne dla robotów przemysłowych, czyli jak zwiększyć elastyczność przestrzeni produkcyjnych
Tweet

Chcesz, aby jeden robot przemysłowy wykonywał wiele różnych zadań? Lub kilka robotów – to samo zadanie? Potrzebujesz zwiększyć zasięg robota i pozwolić pracować z detalami, które w przypadku przykotwienia robota do posadzki nie były możliwe do obsługi?

Do tego służą tory jezdne, przenoszące roboty pomiędzy stacjami. Tory jezdne, zwane także jednostkami do przenoszenia robotów lub systemami siódmej osi, są coraz bardziej powszechne w przypadku montażu, spawania na dużą skalę i magazynowania.

Tory jezdne dla robotów mogą faktycznie zwiększyć elastyczność przestrzeni produkcyjnych, ale muszą być szybkie, dokładne i bezpieczne, aby spełniały założone cele.

Bez względu na morfologię robota, celem dodatkowej osi jest dodanie ruchu liniowego. Powiększa to obszar roboczy albo pozwala robotowi transportować obrabiane przedmioty lub narzędzia. W niektórych układach ten pierwszy umożliwia robotowi obsługę wielu maszyn naraz lub pobieranie palety z rzędów lub obróbkę bardzo dużych detali. W przypadku tych ostatnich powszechnymi zastosowaniami są pakowanie, spawanie, cięcie plazmowe i inne zadania mechaniczne.

tor-jezdny-03
tor-jezdny-f04

 

Firma ASTOR idąc za potrzebami klientów, oferuje tory jezdne przeznaczone dla robotów Kawasaki, rozszerzając tym sposobem gamę swoich produktów nie tylko o pozycjonery, ale także o jednostki liniowe. Przyjrzyjmy się dla przykładu torowi jezdnemu TRK500.

TRK500 – modułowy tor jezdny pod średnie udźwigi

Tor jezdny TRK500 do pracy z robotami o małym udźwigu (do 20 kg) ma modułową, kompaktową konstrukcję, która świetnie sprawdza się w zakładach, gdzie przestrzeń montażu jest bardzo ograniczona. TRK500 składa się podstawowych modułów o długości 1 m oraz 2 m. Dzięki modułowej konstrukcji, tor można skrócić lub wydłużyć bez większej ingerencji w maszynę.

tor-jezdny-f01

TRK500 współpracuje z robotami Kawasaki serii BA, RA oraz RS (do modelu RS020N).

TRK500 – do różnych aplikacji procesowych

TRK500 jest przystosowany do pracy z wieloma wózkami – w przypadku, gdy więcej niż jeden robot musi wykonywać określone zadanie. Wózki toru dostępne są z dodatkowymi płytami, które pozwalają zamontować dodatkowy osprzęt do określonych zastosowań, takich jak spawanie łukowe, uszczelnianie czy malowanie.

Łańcuch kablowy TRK500 może zostać dostarczony z odpowiednimi kablami (kable masowe do spawania łukowego, różne kable zasilające i sygnałowe będące na wyposażeniu hali produkcyjnej Klienta). Cokoły dla robotów zostały tak dobrane, aby maksymalnie zoptymalizować pracę z pozycjonerami ASTOR serii PST.

Cały tor może zostać dostarczony z osłonami harmonijkowymi, które dodatkowo zabezpieczają go przed szkodliwymi warunkami środowiska zewnętrznego.

Wyjątkowa szybkość i dokładność

Dzięki zastosowaniu wysokiej klasy komponentów, tor jezdny TRK500 jest w stanie przemieszczać roboty lub ciężar o wadze dochodzącej do 800 kg z prędkością do 2m/s oraz przyspieszeniem 5m/s2 – 0.5G! Wszystkie te parametry przy zachowaniu powtarzalności pracy na poziomie ±0,05 mm (!).

Uniwersalność ponad wszystko

Dzięki modułowej konstrukcji i wytrzymałości możliwe jest zamontowanie toru nie tylko na posadzce. TRK500 można montować także w pozycji bocznej, a także na suficie. Specjalnie przygotowane do tego słupowysięgniki pozwalają na pracę robota w dowolnej orientacji.

Przyszłość

Oferta osprzętu robotyki powiększa się – tor o udźwigu 2000 kg jest w fazie rozwojowej. Dostępny będzie dla klientów ASTOR od pierwszego kwartału 2020 r.

tor-jezdny-f05

Dlaczego warto stosować tory jezdne?

To tylko część artykułu. Czytaj dalej TUTAJ na Poradniku Automatyka.

www.astor.com.pl

source: Astor

Keywords

ASTOR, kawasaki, Poradnik Automatyka, roboty, robotyzacja, tory jezdne, Tory jezdne dla robotów

Parts of the series

Robotowe porady techniczne: jak zrobić korektę trajektorii spawania robotowego?

Robotowe porady techniczne: jak zrobić korektę trajektorii spawania robotowego?

More
Robotowe porady techniczne: jak weryfikować stan robota przemysłowego Kawasaki w całym okresie jego eksploatacji?

Robotowe porady techniczne: jak weryfikować stan robota przemysłowego Kawasaki w całym okresie jego eksploatacji?

More
Robotowe porady techniczne: jak zmienić trajektorię robota za pomocą zewnętrznej siły?

Robotowe porady techniczne: jak zmienić trajektorię robota za pomocą zewnętrznej siły?

More
Autonomiczny robot mobilny – co to jest?

Autonomiczny robot mobilny – co to jest?

More
Robot mobilny MiR w FM Logistic – innowacje dla doskonałości operacyjnej

Robot mobilny MiR w FM Logistic – innowacje dla doskonałości operacyjnej

More

Related articles

  • Dlaczego automatyka przemysłowa nie potrzebuje ludzkiej twarzy
  • Roboty przemysłowe – przegląd aktualności
  • Zwrot z inwestycji w robotyzację. Analiza, praktyczne porady oraz nadchodzące trendy w robotyce
  • Roboty współpracujące w różnych sektorach przemysłu
  • Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP