3,10,20

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

Okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

Wyrażam zgodę na używanie przez Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email.

Aby zakończyć proces subskrypcji, musisz kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie. Po akceptacji zapisu na newsletter, zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy twój mail jest już w naszej bazie!

Napisz do nas maila a otrzymasz promocyjny numer miesięcznika Automatyka

redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

Ta strona używa ciasteczek

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Szukaj
  • Logowanie
  • Załóż konto
Mapa serwisu Mapa serwisu
AutomatykaOnline.pl
  • Strona główna
  • Z branży
  • Wywiady
  • Aplikacje
  • Artykuły
  • Kalendarium
  • Firmy
  • Produkty
Szukaj
Automatyka 11/2025

Automatyka11/2025

W numerze:
  • Rozmowa ze Zdzisławem Sewerynem, Megger Polska.
  • Technologie bezprzewodowe w aplikacjach przemysłowych
  • Due diligence spółek technologicznych
  • O miesięczniku
  • Kontakt
  • Reklama
ARTYKUŁY
  • Automatyka budynkowa
  • Bezpieczeństwo
  • Druk 3D
  • Elektryka
  • Energetyka
  • Energia
  • Hydraulika
  • Komunikacja
  • Komputery i HMI
  • Logistyka
  • Montaż i transport
  • Oprogramowanie
  • Pneumatyka
  • Pomiary
  • Prawo i normy
  • Przemysł 4.0
  • Robotyka
  • Sterowanie
  • Systemy wizyjne i RFID
  • Technika napędowa
  • Technika łożyskowa
  • Technologia obróbki
  • Usługi
  • Utrzymanie Ruchu
  • Inne
Rozwiń wszystkie
  • Strona główna
  • Artykuły
  • Robotyka

Tory jezdne dla robotów przemysłowych, czyli jak zwiększyć elastyczność przestrzeni produkcyjnych

Paweł Podsiadło, Marek Niewiadomski (ASTOR) drukuj

15 listopada 2019 roku
Tory jezdne dla robotów przemysłowych, czyli jak zwiększyć elastyczność przestrzeni produkcyjnych
Tweet

Chcesz, aby jeden robot przemysłowy wykonywał wiele różnych zadań? Lub kilka robotów – to samo zadanie? Potrzebujesz zwiększyć zasięg robota i pozwolić pracować z detalami, które w przypadku przykotwienia robota do posadzki nie były możliwe do obsługi?

Do tego służą tory jezdne, przenoszące roboty pomiędzy stacjami. Tory jezdne, zwane także jednostkami do przenoszenia robotów lub systemami siódmej osi, są coraz bardziej powszechne w przypadku montażu, spawania na dużą skalę i magazynowania.

Tory jezdne dla robotów mogą faktycznie zwiększyć elastyczność przestrzeni produkcyjnych, ale muszą być szybkie, dokładne i bezpieczne, aby spełniały założone cele.

Bez względu na morfologię robota, celem dodatkowej osi jest dodanie ruchu liniowego. Powiększa to obszar roboczy albo pozwala robotowi transportować obrabiane przedmioty lub narzędzia. W niektórych układach ten pierwszy umożliwia robotowi obsługę wielu maszyn naraz lub pobieranie palety z rzędów lub obróbkę bardzo dużych detali. W przypadku tych ostatnich powszechnymi zastosowaniami są pakowanie, spawanie, cięcie plazmowe i inne zadania mechaniczne.

tor-jezdny-03
tor-jezdny-f04

 

Firma ASTOR idąc za potrzebami klientów, oferuje tory jezdne przeznaczone dla robotów Kawasaki, rozszerzając tym sposobem gamę swoich produktów nie tylko o pozycjonery, ale także o jednostki liniowe. Przyjrzyjmy się dla przykładu torowi jezdnemu TRK500.

TRK500 – modułowy tor jezdny pod średnie udźwigi

Tor jezdny TRK500 do pracy z robotami o małym udźwigu (do 20 kg) ma modułową, kompaktową konstrukcję, która świetnie sprawdza się w zakładach, gdzie przestrzeń montażu jest bardzo ograniczona. TRK500 składa się podstawowych modułów o długości 1 m oraz 2 m. Dzięki modułowej konstrukcji, tor można skrócić lub wydłużyć bez większej ingerencji w maszynę.

tor-jezdny-f01

TRK500 współpracuje z robotami Kawasaki serii BA, RA oraz RS (do modelu RS020N).

TRK500 – do różnych aplikacji procesowych

TRK500 jest przystosowany do pracy z wieloma wózkami – w przypadku, gdy więcej niż jeden robot musi wykonywać określone zadanie. Wózki toru dostępne są z dodatkowymi płytami, które pozwalają zamontować dodatkowy osprzęt do określonych zastosowań, takich jak spawanie łukowe, uszczelnianie czy malowanie.

Łańcuch kablowy TRK500 może zostać dostarczony z odpowiednimi kablami (kable masowe do spawania łukowego, różne kable zasilające i sygnałowe będące na wyposażeniu hali produkcyjnej Klienta). Cokoły dla robotów zostały tak dobrane, aby maksymalnie zoptymalizować pracę z pozycjonerami ASTOR serii PST.

Cały tor może zostać dostarczony z osłonami harmonijkowymi, które dodatkowo zabezpieczają go przed szkodliwymi warunkami środowiska zewnętrznego.

Wyjątkowa szybkość i dokładność

Dzięki zastosowaniu wysokiej klasy komponentów, tor jezdny TRK500 jest w stanie przemieszczać roboty lub ciężar o wadze dochodzącej do 800 kg z prędkością do 2m/s oraz przyspieszeniem 5m/s2 – 0.5G! Wszystkie te parametry przy zachowaniu powtarzalności pracy na poziomie ±0,05 mm (!).

Uniwersalność ponad wszystko

Dzięki modułowej konstrukcji i wytrzymałości możliwe jest zamontowanie toru nie tylko na posadzce. TRK500 można montować także w pozycji bocznej, a także na suficie. Specjalnie przygotowane do tego słupowysięgniki pozwalają na pracę robota w dowolnej orientacji.

Przyszłość

Oferta osprzętu robotyki powiększa się – tor o udźwigu 2000 kg jest w fazie rozwojowej. Dostępny będzie dla klientów ASTOR od pierwszego kwartału 2020 r.

tor-jezdny-f05

Dlaczego warto stosować tory jezdne?

To tylko część artykułu. Czytaj dalej TUTAJ na Poradniku Automatyka.

www.astor.com.pl

źródło: Astor

Słowa kluczowe

ASTOR, kawasaki, Poradnik Automatyka, roboty, robotyzacja, tory jezdne, Tory jezdne dla robotów

Ostatnio dodane

  • Wkładki gwintowane z kołnierzem czy nity zrywalne? Rzeczowa analiza dwóch najpewniejszych metod mocowania kompozytów
  • Identyfikacja zagrożeń z ISO 12100 – jak zrobić to poprawnie i kompletnie
  • Dlaczego automatyka przemysłowa nie potrzebuje ludzkiej twarzy

Najczęściej czytane

  • Bezpieczeństwo dla maszyn mobilnych
  • Języki programowania robotów przemysłowych
  • Wyznaczanie poziomów bezpieczeństwa SIL i PL

Polecane

  • Przemysł 4.0 w polskich realiach
  • Systemy wizyjne – nieodzowny element nowoczesnej kontroli
  • Czy robot może ponieść odpowiedzialność karną?

Inne z tego cyklu

Robotowe porady techniczne: jak zrobić korektę trajektorii spawania robotowego?

Robotowe porady techniczne: jak zrobić korektę trajektorii spawania robotowego?

Więcej
Robotowe porady techniczne: jak weryfikować stan robota przemysłowego Kawasaki w całym okresie jego eksploatacji?

Robotowe porady techniczne: jak weryfikować stan robota przemysłowego Kawasaki w całym okresie jego eksploatacji?

Więcej
Robotowe porady techniczne: jak zmienić trajektorię robota za pomocą zewnętrznej siły?

Robotowe porady techniczne: jak zmienić trajektorię robota za pomocą zewnętrznej siły?

Więcej
Autonomiczny robot mobilny – co to jest?

Autonomiczny robot mobilny – co to jest?

Więcej
Robot mobilny MiR w FM Logistic – innowacje dla doskonałości operacyjnej

Robot mobilny MiR w FM Logistic – innowacje dla doskonałości operacyjnej

Więcej

Czytaj także

  • Dlaczego automatyka przemysłowa nie potrzebuje ludzkiej twarzy
  • Roboty przemysłowe – przegląd aktualności
  • Zwrot z inwestycji w robotyzację. Analiza, praktyczne porady oraz nadchodzące trendy w robotyce
  • Roboty współpracujące w różnych sektorach przemysłu
  • Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z aktualnymi informacjami.

Inżynier wie

Kalendarium

Więcej
1 sty Szkolenie

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 stycznia 2025 – 31 grudnia 2025
4 gru Szkolenie

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 grudnia 2025
5 gru Szkolenie

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 grudnia 2025
11 gru Szkolenie

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 grudnia 2025

Wideo YouTube

Zobacz więcej
  • facebook
  • Tweeter
  • Instagram
  • Linkedin
  • RSS AutomatykaOnline
  • O nas
  • Marketing i obsługa klienta
  • Polityka prywatności
  • Informacje o portalu
  • Regulamin
  • Deklaracja Dostępności
  • Kontakt
  • Formularz kontaktowy
  • Współpraca medialna
  • Redakcja portalu
  • Redakcja miesięcznika
  • Zamów
  • Wpis do katalogu
  • Reklama na portalu
  • Reklama w miesięczniku
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

ISSN 2392-1064. © 2014 by Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP