2,10,30

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA SERWISU AUTOMATYKAONLINE.PL I POBIERZ DARMOWY NUMER "AUTOMATYKI"!

okładka Automatyka

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, w celach marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. Oświadczam, że zostałem poinformowany/a o prawie do wglądu, modyfikacji oraz usuwania moich danych osobowych.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie mi informacji handlowej (w tym informacji handlowej partnerów portalu AutomatykaOnline.pl) za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204).

*Wyrażam zgodę na używanie przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, z siedzibą w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, których jestem użytkownikiem, dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800).

*Akceptuję regulamin portalu AutomatykaOnline.pl oraz politykę prywatności serwisu.




ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy!

Prawie gotowe ... Musimy potwierdzić Twój adres email. Aby zakończyć proces subskrypcji, należy kliknąć link w mailu, który właśnie wysłaliśmy do Ciebie.

Po akceptacji zapisu na newsletter zostanie przesłany do Ciebie numer promocyjny miesięcznika Automatyka.

ZAMKNIJ OKNO

Dziękujemy za próbę ponownego zapisu na nasz newsletter.

Twój mail już jest w naszej bazie!

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
redakcja@automatykaonline.pl

ZAMKNIJ OKNO

This website uses cookies

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług strona używa plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności serwisu.

POL ENG
a a a
Search
  • Login
  • Sign up
Site map Site map
AutomatykaOnline.pl
  • Home page
  • News
  • Interviews
  • Application
  • Articles
  • Events
  • Companies
  • Products
Search
Automatyka 11/2025

Automation11/2025

In this issue:
  • Interview with Paweł Hoerner de Roithberger and Paweł Reszel, National Instruments
  • Cybersecurity of industrial control systems
  • Signaling columns
  • Magazine
  • Contact
  • Advertisement
Articles
  • Building Automation
  • Safety
  • Druk 3D
  • Electrics
  • Energy
  • Energia
  • Building Automation
  • Communication
  • Computers and HMI
  • Building Automation
  • Assembly and Conveyance
  • Software
  • Pneumatics
  • Measurements
  • Prawo i normy
  • Przemysł 4.0
  • Robotics
  • Control
  • Visions Systems
  • Drives
  • Technika łożyskowa
  • Technologia obróbki
  • Services
  • Building Automation
  • Others
Expand all
  • Home page
  • Articles
  • Assembly and Conveyance

Samojezdne wózki AGV dla indywidualnych zastosowań

Materiał prasowy (SEW-EURODRIVE) print

Monday January 04 2021
Samojezdne wózki AGV dla indywidualnych zastosowań
Tweet

Firma SEW-Eurodrive oferuje kilka wariantów wózków AGV. Dzięki możliwości elastycznego doboru parametrów sprawdzają się one w różnych zastosowaniach i pozwalają dopasować produkt do indywidualnych potrzeb klienta.

Dla oferowanych przez firmę SEW-Eurodrive samojezdnych wózków AGV znajdziemy wspólny mianownik w systemie na­pędzania, w wariantach zasilania, czy w systemie bezpieczeństwa oraz w sposobie komunikacji. Sterowanie tymi wózkami opiera się na jednym uniwersalnym oprogramowaniu. Właściwy dobór i wybór poszczególnych elementów gwarantuje dopasowanie produktu do indywidualnych zastosowań. Zapewnia to fachowa pomoc doświadczonych automatyków.

Systemy zasilania

Samojezdne wózki AGV mogą być zasilane w różny sposób. Pierwszym z nich jest zasilanie pojazdów z pętli indukcyjnych MOVITRANS umieszczonych w podłożu na całych trasach przejazdu. Technologia bezdotykowego przekazywania energii MOVITRANS przewodami umieszczonymi w posadzce, po której jeździ wózek stanowi trwałe, niezawodne i bezpieczne dla użytkowników rozwiązanie. Ciągłość dostaw energii i uniezależnienie się od innych źródeł zapewnia pełną dostępność wózka przez cały okres jego użytkowania. Jest to system bezobsługowy. W tej technologii nie są wymagane superkondensatory, akumulatory czy systemy zarządzania energią.

Kolejna opcja to pojazdy wyposażone w zestaw superkondensatorów doładowywanych indukcyjnie na trasach przejazdu lub/i stacjach docelowych (MOVITRANS). W tej wersji pętle MOVITRANS nie muszą pokrywać całej trasy przejazdu. Wózki wyposażone są w system zarządzania energią, który automatycznie ładuje superkondensatory na odcinkach tras lub stacjach zasilanych przez pętlę indukcyjną MOVITRANS. Dzięki zmagazynowanej energii wózek może pokonywać odcinki tras bez konieczności dostarczania energii z zewnątrz. Modułowość systemu pozwala na jego zaprojektowanie w zależności od potrzeb, a czas doładowania superkondensatorów jest rzędu jednej minuty.

Trzecią możliwością jest zasilanie akumulatorowe. Klasyczne rozwiązanie w postaci akumulatorów jest dostępne w różnych konfiguracjach pakietów. Wózki mogą być wyposażone w ładowarki najazdowe lub bezkontaktowe zasilanie MOVITRANS. W obu rozwiązaniach nie wymagana jest ingerencja obsługi.

Przy braku jakiejkolwiek energii zasilania istnieje możliwość mechanicznego odblokowania napędów i usunięcia pojazdu.

Nawigacja

Wózki AGV są automatycznie prowadzone po zdefiniowanym torze jazdy. Może to odbywać się w różny sposób:

  • Za pomocą kamer śledzących linię na posadzce. Może ona być namalowana lub naklejona, co umożliwia łatwą zmianę trasy.
  • Naprowadzanie antenowe na kable pętli indukcyjnej w posadzce dla pojazdów zasilanych permanentnie z systemu MOVITRANS. W tym rozwiązaniu pętla indukcyjna służy jednocześnie do zasilania i nawigacji wózka.
  • Za pomocą systemu nawigacyjnego (SLAM) na bazie informacji ze skanerów rozpoznających stałe elementy infrastruktury otaczające miejsce, w którym znajduje się wózek. Takimi elementami są np. ściany lub słupy. Ten rodzaj nawigacji umożliwia utworzenie mapy i naniesienie na nią trasy przejazdu wózka.
Sew-Eurodrive

Sterowanie

Sterowanie pracą wózków może być realizowane przez:

  • nadrzędny kontroler PLC i sieć bezprzewodową,
  • dedykowany Logistic Controller zarządzający pracą floty wózków,
  • sterowanie lokalne, za pomocą przycisków lub z panelu operatorskiego,
  • możliwe utworzenie interfejsu do zewnętrznych systemów sterowania.

Tagi RFID lub Data Matrix na trasie przejazdu wózka aktualizują informację o pozycji wózka.

Bezpieczeństwo

Gdy wózki transportowe poruszają się w obszarach, w których mogą znaleźć się ludzie, bezpieczeństwo zapewnia system skanerów z oprogramowanymi strefami bezpieczeństwa. Opcjonalnie dostępne są bezpieczne funkcje napędowe typu:

  • bezpieczna kontrola hamulca,
  • bezpieczne zatrzymanie,
  • bezpieczna prędkość.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że możliwość bezpiecznego stosowania automatycznych wózków samojezdnych dotyczy nie tylko sytuacji, w których chodzi o zagwarantowanie bezpieczeństwa ludziom znajdującym się na trasach przejazdu tych wózków. W wielu przypadkach bezobsługowe AGV mogą wyręczyć ludzi w miejscach, gdzie niebezpieczeństwem jest m.in. duży ruch wózków widłowych. Opcjonalnie wózki można wyposażyć w bezpieczną komunikację bezprzewodową z nadrzędnym kontrolerem bezpieczeństwa.

Układ napędowy

Wózki napędzane są motoreduktorami kątowymi z synchronicznymi silnikami serwo, które zapewniają precyzyjną skrętność i podążanie zgodnie z zadanym torem jazdy.

Warianty pojazdów

Funkcje transportowe pojazdów uzgadniane są każdorazowo z klientem i mogą być dostosowywane do potrzeb, na bazie podstawowych standardów w zakresie zasilania, nawigowania oraz sterowania. Podstawowe rozwiązania to pojazdy umożliwiające transport palet lub skrzyń o masie 1 i  2  tony z różnymi opcjami pobierania i wyładowywania ładunku.

Wsparcie techniczne

Firma SEW-Eurodrive zapewnia fachowe, lokalne wsparcie techniczne już na etapie projektowania, jak również przy definiowaniu funkcji transportowych, wariantu wózka i parametrów pojazdu. Istnieje możliwość zaprojektowania i wykonania wózka o funkcjach niestandardowych, zgodnie z życzeniem klienta.

Gwarantujemy solidne wykonanie kompletnych pojazdów. Alternatywnie dostarczamy kompletne systemy do zabudowy na pojazdach wykonywanych samodzielnie przez użytkowników (układ napędowy, superkondensatory, sterowanie). Doświadczeni automatycy SEW-Eurodrive Polska realizują uruchomienia sterowania systemów transportowych na obiektach u odbiorców. Zapewniamy wsparcie w integrowaniu transportu wózkami AGV z pozostałym systemem transportowym użytkowanym przez klienta oraz fabryczny, fachowy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, łącznie z linią HOTLINE 24/7 (tel. 602 739 739). Istnieje też możliwość zdalnego monitoringu i nadzorowania systemu w trakcie eksploatacji wózków, przez sieć internetową lub telefonię komórkową. Ponadto oferujemy pomoc w zmianach funkcji transportowych i tras przejazdowych wózków.

Wózki samojezdne – dane techniczne

Prędkość liniowa – do 90 m/min

Zasięg

  • brak ograniczeń przy zasilaniu bezprzewodowym MOVITRANS
  • do 100 m przy zasilaniu z superkondensatorów

Promień skrętu

  • standardowo 1 m, w zależności od wielkości wózka
  • obrót w miejscu

Komunikacja

  • bezprzewodowa sieć Ethernet
  • bezprzewodowa sieć Profinet/Profisafe

Napęd jazdy

  • serwomotory ze standardowej oferty SEW-Eurodrive

Nawigacja

  • anteny śledzące zasilanie bezprzewodowe MOVITRANS
  • głowice optyczne śledzące taśmę naklejoną na posadzce
  • lokalizacja w oparciu o kontury otoczenia SLAM

Pozycjonowanie

  • z użyciem głowicy i transponderów RFID
  • z użyciem głowic optycznych i Data Matrix

Bezpieczeństwo

  • laserowe skanery bezpieczeństwa
  • kontroler bezpieczeństwa z monitorowaniem ruchu
  • funkcje bezpiecznego sterowania hamulcem

Funkcjonalność

  • pobranie, przetransportowanie i oddanie europalety lub dowolnego ładunku w trybie automatycznym
  • śledzenie toru jazdy
  • dojazd do zadanych pozycji w trybie automatycznym
  • sterowanie z panelu operatorskiego dla ruchu ręcznego
  • sterowanie automatyczne z zewnętrznego systemu sterowania lub Logistic Controller przez sieć bezprzewodową
  • programowane i przełączalne strefy bezpieczeństwa w zależności od prędkości i kierunku jazdy
  • nadawanie numerów transponderom RFID

SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5, 92-518 Łódź
tel. 42 293 00 00
e-mail: sew@sew-eurodrive.pl
www.sew-eurodrive.pl

source: Automatyka 5-6/2020

Keywords

AGV, automatyka, logistyka, logistyka magazynowa, logistyka wewnątrzzakładowa, samojezdne wózki transportowe, Sew-Eurodrive

Parts of the series

SEW-Eurodrive Polska automatyzuje system transportu ładunków o dużych gabarytach

SEW-Eurodrive Polska automatyzuje system transportu ładunków o dużych gabarytach

More
Doskonała efektywność energetyczna. MOVI-C Power and Energy Solutions firmy SEW-Eurodrive

Doskonała efektywność energetyczna. MOVI-C Power and Energy Solutions firmy SEW-Eurodrive

More
Rozwiązania MAXOLUTION firmy SEW-Eurodrive w zakresie automatyzacji

Rozwiązania MAXOLUTION firmy SEW-Eurodrive w zakresie automatyzacji

More
MAXOLUTION – nowe oblicze automatyzacji (część I)

MAXOLUTION – nowe oblicze automatyzacji (część I)

More
Transport mobilny SEW-Eurodrive

Transport mobilny SEW-Eurodrive

More

Related articles

  • Wkładki gwintowane z kołnierzem czy nity zrywalne? Rzeczowa analiza dwóch najpewniejszych metod mocowania kompozytów
  • Uchwyt Elesa+Ganter z wbudowanym wyłącznikiem bezpieczeństwa ESC-SFT i jednostką sterującą CN-SFT
  • JBC B·IRON mobilnym rozwiązaniem braku komfortu i kontroli podczas reworku
  • Pierwszy uchwyt z tworzywa zgodny z wytycznymi SEMI-S8
  • Jakie uszczelnienia techniczne stosuje się w liniach produkcyjnych?

Newsletter

Stay up to date with current information.

Comau videos YouTube

Show more videos
Inżynier wie

Events

Show more events
1 Jan Training

Zwiedzanie centrum efektywnej prefabrykacji szaf sterowniczych

1 January 2025 – 31 December 2025
4 Dec Training

Wyposażenie elektryczne maszyn – rozdzielnice i sterownice niskiego napięcia

4–5 December 2025
5 Dec Training

Wymagania rynku amerykańskiego dla produktu elektrycznego/elektronicznego – wstęp do oceny zgodności

5 December 2025
11 Dec Training

Bezpieczeństwo maszyn - algorytm wyznaczania Poziomu Nienaruszalności Bezpieczeństwa SIL

11–12 December 2025
  • facebook
  • Tweeter
  • google+
  • RSS AutomatykaOnline
  • About Us
  • Sales and customer service
  • Privacy Policy
  • Presentation
  • Terms of Use
  • Accessibility Statement
  • Contact Us
  • Contact form
  • Media cooperation
  • Portal Editorial
  • Automatyka Editorial
  • Advertising
  • Advertising contact
  • Advertising in "Automatyka"
  • Newsletter
AutomatykaOnline.pl

© 2014 by Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP. All rights reserved.
created by: TOMP