Błyskawiczna transmisja danych. System d-rover
System d-rover oferowany przez firmę igus łączy się z suwnicami RTG, umożliwiając bezpieczną transmisję danych z dużą prędkością – nawet 10 Gb/s jednym naciśnięciem przycisku.
Suwnice bramowe na kołach ogumionych są nieodzownym elementem instalacji portowych na całym świecie. Dzięki systemowi d-rover firmy igus, specjalizującej się w tworzywach sztucznych w ruchu (tzw. motion plastics), można zapewnić szybką i bezpieczną cyfrową łączność z suwnicami RTG – nawet gdy długość drogi przesuwu przekracza 800 m.
Bezpieczeństwo i szybkość
Przeładunek kontenerów jest ważnym elementem logistyki w światowym handlu, zarówno w portach europejskich, jak i azjatyckich. Zastosowanie znajdują tutaj suwnice bramowe na kołach ogumionych, tzw. RTG (ang. rubber tyred gantry cranes), za pomocą których można przenosić kontenery oraz ustawiać je obok siebie lub jeden na drugim.
Coraz więcej suwnic RTG jest napędzanych nie silnikami wysokoprężnymi, lecz wyłącznie energią elektryczną, co sprawia, że są połączone z systemami przesyłania energii i/lub danych. Z myślą o bezpiecznej transmisji danych, pozwalającej np. na przesyłanie obrazu z kamer HD umieszczonych na suwnicach RTG, firma igus opracowała system d-rover. Za pośrednictwem teleskopowego ramienia system ten szybko łączy się z suwnicą i umożliwia stałą transmisję danych, gwarantując dużą przepustowość. Duża szybkość przesyłania danych – do 10 Gb/s przy drogach przesuwu o długości ponad 800 m – jest zapewniona dzięki przewodom światłowodowym chainflex. Co bardzo istotne, system nie powoduje żadnych ograniczeń prędkości suwnicy RTG.
Przesyłanie energii do suwnic RTG
Oprócz systemu d-rover firma igus oferuje także system e-rover, umożliwiający doprowadzenie zasilania elektrycznego do suwnic, a tym samym obniżenie kosztów energii oraz emisji zanieczyszczeń. Gdy tylko suwnica RTG zostanie podłączona do systemu e-prowadnika, przestaje być napędzana za pomocą silnika wysokoprężnego. Do zasilania są stosowane przewody o przekroju 180 mm² na każdą fazę, a podłączanie do e-prowadnika odbywa się za pomocą teleskopowego ramienia, które jest zamontowane w suwnicy RTG. Takie rozwiązanie ma dwie zalety. Po pierwsze umożliwia automatyczne podłączanie i pozwala na jednoczesne przesuwanie e-prowadnika, w którym są poprowadzone wszystkie przewody, wraz z suwnicą RTG. Dzięki temu zagwarantowane jest doprowadzenie energii oraz przesyłanie danych. Po drugie system ten kompensuje nierówności poziome i pionowe oraz przesunięcia na drodze przesuwu.
Film z prezentacją systemu d-rover.
igus Sp. z o.o.
ul. Działkowa 121C, 02-234 Warszawa
tel. 22 863 57 70, fax 22 863 61 69
e-mail: info@igus.pl
www.igus.pl
źródło: Automatyka 11/2016
Komentarze
blog comments powered by Disqus