Automatyczne podłączenie energii i danych - System e-rover firmy igus
Firma igus rozwinęła system e-rover, który umożliwia automatyczne podłączenie systemu zasilania do suwnic bramowych. Ramię teleskopowe łączy suwnicę RTG z systemem prowadnikowym, znajdującym się w rynnie prowadzącej. Dzięki temu system zapewnia gwarancję niezawodnej transmisji danych i zasilania.
RTG (ang. Rubber-Tyred Gantry Cranes) to mobilne suwnice bramowe, które można przełączać między korytarzami kontenerowymi. Zazwyczaj są one napędzane paliwem. Aby zredukować koszty oraz chronić środowisko naturalne, kilka lat temu prace nad rozwojem suwnic RTG skupiono na pojazdach elektrycznych, które są podłączane do systemów zasilania w momencie rozpoczęcia pracy.
Rozwiązanie e-rover
Firma igus opracowała system e-rover, który umożliwia automatyczne podłączanie i odłączanie systemu zasilania, równocześnie zapewniając bezpieczne prowadzenie energii i danych w przewodach i światłowodach z gigabitowymi przepustowościami. Proces podłączenia trwa około minuty, bez żadnych ograniczeń prędkości przejazdu suwnicy RTG. W momencie połączenia z systemem zasilania suwnica przestaje być napędzana spalinowo. Obecnie do zasilania można stosować przewody o przekroju 180 mm².
Równoważenie nierównoległości w pionie i poziomie
System działa za pomocą podłączonego do suwnicy ramienia teleskopowego, które może się wsuwać i wysuwać. Taka konstrukcja ma dwie zasadnicze zalety. Po pierwsze, możliwe jest podłączenie automatyczne, a prowadnik kablowy, w którym są wszystkie media, może być prowadzony przez suwnicę – dzięki temu doprowadzenie energii i danych jest gwarantowane. Po drugie, odchyłki nierównoległości w pionie i poziomie mogą być kompensowane. System jest odpowiedni do długich przesuwów, przekraczających nawet 800 m, a dokładne parametry zależą od indywidualnych wymogów klienta w porcie suwnicowym.
igus Sp. z o.o.
ul. Nakielska 3, 01-106 Warszawa
tel. 22 863 57 70
fax 22 863 61 69
e-mail: info@igus.pl
www.igus.pl
źródło: PAR 11/2014
Komentarze
blog comments powered by Disqus